Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvor mange har fått bilen?

Startet av large, lørdag 08. mai 2021, klokken 10:30

« forrige - neste »

Stip

Det er ingen som sniker her. Topp at folk får tidlig bil. Kritikken går kun til Skoda/importør som lar dette skje uten å informere kundene. Ville vurdert å bytte sjølv.

#16
Det neste som skjer nå er vel at de som venter på 80X i Jan/feb må vente enda lenger fordi VRS kommer i produksjon 🤦‍♂️🤪
Bestilt: 2021 Enyaq iV80 Sportline

Kramzz

Fikk spm om jeg ville bytte til sportline etter å ha bestillt IV80 i des men fikk beskjed at da ble det ikke levering før seint i år😅

Det rare er at folk som har bestillt tilsvarende bil etter meg, faktisk har fått bilen sin no😅, heldige folk og kan ikke klage på de som har fått, skoda som har litt mye på seg😬, har byttet inn bil  nr 2 for skodaen så har bare 1 bil for tiden, hadde vert greit å få den snart😃👍
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

TrygveL

Sitat fra: steffone på onsdag 12. mai 2021, klokken 11:34
Fikk e-post fra selger i dag om at bilen er produsert og på veg til fedrelandet.

Vi bestilte iV80 Sportline 20. april, fikk da antydet at bilen skulle produseres i uke 20. Det viste seg da at den ble produsert i uke 18 (!), med utlevering om fire uker i Bergen. En leveringstid på 5 uker virker da å være fasit i dette tilfellet.

Når vil MySkoda-applikasjonen fungere for bilen? Har fått VIN-nummer fra selger.

Tror du må scanne QR kode inni bilen. Så du får ikke koblet mot app før du sitter i bilen.

Apple

Fikk bilen onsdag 12.05 :) Svart iv80. Måtte avstå fra Skoda sound system og oppgradere til infotainment pluss for å få bilen tidlig. Møller tok kontakt om dette i januar. Veldig fornøyd med kjøreegenskaper og komfort! God plass og en god kvalitetsfølelse! Skoda Connect fungerte ikke ved henting - bilen ville ikke starte i online modus. Dette begynte plutselig å fungere fredag 14. Fikk da koblet opp bilen, men det er stadige feilmeldinger ved sjekk av lading etc.

Jeg har ikke mye erfaring med lading - men den lille jeg har er nokså dårlig.

Ladet følgende:
1. gang: Ladeboks hjemme fra 30% til 80% - uten problem.
2. gang: Hurtiglading (50kW) - Fikk feilmelding ved første forsøk, men avfeide dette da kontakten på ladepunktet var nokså løen. Koblet fra og til igjen, og ladet uten problem på ca 45kW i 22 minutter.
3. gang: CHUKO boks /universallader. Boksen sto på "Low" modus, og bilen ladet mellom 0,5 og 1 kW, men kun 3-4 prosent opp før den stoppet. Endret til "High" på boksen, og da lyste det rødt i 3 lamper på boksen. Kombinasjonen av lys var ikke beskrevet i instruksjonsboken. Endret uttak, og fikk grønt lys igjen (annen kontakt - men samme kurs   ??? ). Fikk da 2 kW effekt, men igjen ladet bilen bare 3-4 prosent før ladingen stoppet. Når lading stoppet feilet også konsekvens sjekk av ladning på Skoda Connect. Koblet ut og inn ladekabel i bil, og lading startet igjen. Da fungerte også ladesjekk på Skoda Connect.
Etter 3 forsøk på lading begynte boksen å lyse rødt på samme måte på uttak nummer 2, og bilen vil da ikke lade mer.
Da lading stoppet lyser det rødt i indikatoren ved ladekontakten på bilen.
4. gang: "Lynlading" 150kW ladepunkt. Startet på ca 30%, det var 16 grader i lufta, og bilen var kjørt i ca 30 minutter (testkjøring - så med en del hard akselerasjon). Ikke optimale forhold - men ikke for ille heller - fikk kun 77 kW maks, som sank til 72 kW etter noen minutter.

Skal innom Møller på tirsdag for å høre om dette problemet. Andre som har opplevd tilsvarende?

2018 Nissan Leaf Tekna 40Kwh
2021 Skoda Enyaq iV80

Tafsern

Sitat fra: Apple på lørdag 15. mai 2021, klokken 11:36
Skal innom Møller på tirsdag for å høre om dette problemet. Andre som har opplevd tilsvarende?

Dette er for Audi, men samme lader. https://fb.watch/5v_miJ6jXp/

Apple

Sitat fra: Tafsern på lørdag 15. mai 2021, klokken 23:41
Sitat fra: Apple på lørdag 15. mai 2021, klokken 11:36
Skal innom Møller på tirsdag for å høre om dette problemet. Andre som har opplevd tilsvarende?

Dette er for Audi, men samme lader. https://fb.watch/5v_miJ6jXp/

Jeg forsøkte å lade via jordet stikk, så tror ikke løsningen er å skru av overvåkingen. Har testet mer i dag, og selvtesten til boksen feiler mange av stikkene i huset, men ikke alle (på enkelte er det forskjell selv på samme kurs). Det er relativt ny innmat i sikringsskapet og kursen ut til garasjen(e) ble lagt opp for ca 10 år siden. Begge disse fungerte litt, så begynte boksen å feile de konsekvent. Nyeste kurs i huset er for varmepumpen. Der har bilen ladet i et par timer nå uten å feile. Så kan godt være en eller annen flyktig jordfeil i området her. Skal tilkalle elektriker for å teste anlegget! Kanskje ladeboksen har avverget en potensiell brann eller personskade her  :o
2018 Nissan Leaf Tekna 40Kwh
2021 Skoda Enyaq iV80

Kramzz

Ligner litt på Etrons "Nødlader" den som følger med Enyaq!

Stemmer det?

Isåfall må denne også programeres med den hærsens sekvensen for å få kunne lade i vanlig stikk😩 ?
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Mouerte80

Sitat fra: TrygveL på mandag 10. mai 2021, klokken 13:02
Fikk mail idag om at den "er like rundt hjørnet" fra skoda. Noen som har formening om når disse epostene sendes ut?  Er det når den når importør eller lokal forhandler?

Vil ikke mase mer på selgeren min nå.

Jeg fikk mail 7.5, utlevering i morgen

steffone

Sitat fra: Apple på lørdag 15. mai 2021, klokken 11:36
Skal innom Møller på tirsdag for å høre om dette problemet. Andre som har opplevd tilsvarende?

Kunne Møller bidra med økt innsikt etter besøket ditt der?
Kjører:
Kona Sutra LTD 2019
Kona Dew Plus 2022 (vinterpendlemaskinen)
Škoda Enyaq iV80 Sportline 2021

Solgt:
VW e-Golf 2019

Apple

Sitat fra: steffone på torsdag 20. mai 2021, klokken 10:13
Sitat fra: Apple på lørdag 15. mai 2021, klokken 11:36
Skal innom Møller på tirsdag for å høre om dette problemet. Andre som har opplevd tilsvarende?

Kunne Møller bidra med økt innsikt etter besøket ditt der?
Jeg har snakket med møller i dag. Når det gjelder nødlader mener de at det mest sannsynlig er en feil i nettet der jeg ladet. Der er bestilt elektriker for å sjekke nettet.

Når det gjelder hastighet mener de at det kan være kalibrering i systemet, så jeg skal teste lynlading på nytt i kveld, og om det fortsatt gir for lave hastigheter får jeg time på verksted for videre analyse. (Det er jo lenge mellom lading på denne bilen  :D )
2018 Nissan Leaf Tekna 40Kwh
2021 Skoda Enyaq iV80

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA