Nå kjører jeg ikke Tesla, men ut fra tips av Tesla-eiere kjøpte jeg et sett Landsail LS588 (235/45R17 97W) til min forrige E-klasse 4Matic siden den ble lite brukt (kun for langkjøring med vogn) og jeg tenkte de måtte funke greit nok...
Har aldri vært så misfornøyd (tildels direkte utrygg) med dekk som jeg var med disse. Det var veldig lite støy/meget komfortabelt men bilen var så ustabil/vinglete at jeg knapt turde holde fartsgrensen med vogna bak. Skikkelig ille, så jeg er helt på nivå med Autobild-scoren her og kommer aldri til å vurdere dem igjen.
Har på min X to sesonger med LS588, en sesong med original Michelin og nesten en sesong med Goodyear Assy3.
LS588 er mest retningsstabilt, støyer minst og blir minst slitt, kunne egentlig ha en sesong til. Goodyear er de verste, bråker masse, sporer, var helt blankslitte før sesongen var slutt. (sjekket hjulstilling men den var ok). Jeg kjøpte nye LS588 til denne sesongen og er strålende fornøyd.
Men tror forskjellen på mercedes-dekket og mitt dekk er at mitt dekk er SUV-utgave med forsterkede sider, derfor stemmer sjelden dekktester for meg og min X i NAF heller, de tester aldri SUV-utgavene.