Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler - Oppsamlingstråd

Startet av magfred, tirsdag 27. april 2021, klokken 23:10

« forrige - neste »

EV - Driver

Feilmelding på airbag. Får ikke åpnet førerdøra annet enn når bilen kjører. Løs lyslist bak.. Time bestilt på verksted!
VW ID.4 Max bestilt 09.2020
Hyundai Kona April 2020 -Solgt
Hyundai Ioniq 2019 10/10-2019 -
E-up mottatt april 2014 - solgt april 2020
E-Golf mottatt 23/1-15 - solgt juli 2019

Bjoris

Eneste vi har på vår etter 12000 km er at den lilleskjermer blinker i gult eller blått en gang eller to på en lang kjøretur, du merker det bare når du tilfeldigvis ser på skjermen når det skjer, er bare ett blink...

Ser andre har skreve om dette, er det en enkelt fiks, har ikke somlet meg til å få time hos Møller enda...

igniztion

Hvis jeg med et uhell har aktivert barnesikringen og ungene prøver å åpne bakdøra, kommer de ikke ut selv om jeg slår av barnesikringen. Jeg må ut og bruke mekanisk åpning, fungerer ikke med den elektriske.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Topsy

Sitat fra: igniztion på onsdag 29. september 2021, klokken 14:36
Hvis jeg med et uhell har aktivert barnesikringen og ungene prøver å åpne bakdøra, kommer de ikke ut selv om jeg slår av barnesikringen. Jeg må ut og bruke mekanisk åpning, fungerer ikke med den elektriske.

Det er normalt en tidsforsinkelse på 5-10 sekunder eller noe, så kan den åpnes. Men jeg har også opplevd noe små-snag med at de av og til ikke vil fungere. Selv etter tidsforsinkelsen.

hELgenen

Jeg har opplevd at Android Auto detter ut dersom jeg er i samtaler som jeg har initiert ved å bruke menyvalgene for telefon i infotainment systemet - altså ringt ut mens jeg har Android Auto aktivt, MEN ikke brukt Android Auto som den app'n jeg ringer ut med.
Hmm..rotete forklart, men jeg bruker IKKE den trådlåse varianten av AA - foretrekker kabel for AA. Det som skjer når AA er borte er at jeg må gjennom en tullete sekvens for å få det tilbake :  1) Aktivere hot spot  2)koble til AA via hotspot (altså trådløst - husk å skru på wifi på mobilen om det ikke er på). 3. Plugge inn kabel. 4) Deaktivere hotspot - 5) skru av trådløst på mobilen og voila - tilbake igjen.

Veldig irriterende når dette skjer - men har skjedd noen få ganger ifb, telefonsamtaler jeg har initiert via VW sitt eget system samtidig som AA er aktivt...Aner ikke hvorfor AA da iblant detter ut..men det bare gjør det.

Chivas

Er der noen erfaring med at fabrikken retter feil underveis, eller er de slavisk tro mot modellen, slik at evt. feil først blir rettet på neste modell?

hELgenen

Sitat fra: Chivas på lørdag 02. oktober 2021, klokken 20:20
Er der noen erfaring med at fabrikken retter feil underveis, eller er de slavisk tro mot modellen, slik at evt. feil først blir rettet på neste modell?

Usikker på hva du mener her. Software oppdateres. Gikk f.eks fra 2.1 til 2.3 for en tid siden.
Helt åpenbare feil som løse led lister osv - det fikser de jo.
Men de bytter f.eks ikke ut til ny type front led eller nyere sete type når det kommer en ny modell.
En ny modell er en ny modell for å si det slik. Du finner ikke 2021 v1 og en 2021 v2 med fysiske forskjeller
slik som f.eks Tesla løpende gjør med sine modeller. Mao. du vil ikke oppleve å kunne bli stående ved siden av en annen person som også skal hente sin nye bil hos forhandler som årsmodell 2022 og bilene har f.eks ulike lykter

Chivas

Tenker ikke på modellforandringer, men mer retting av feil som oppdages underveis - eller overlates det til årvåkne kjøpere og finne ut av?
Ser jo blant annet på e-golf, hvor ladekabelen fra ladeluken og ned ofte nå må skiftes pga for dårlig kvalitet, og hvor kunden sitter igjen med regning på typ 20-30.000,- Dette er jo en kabel som VW har vært klar over noen år allerede, men som de fortsetter å montere umodifisert på bilene sine.
Eksempelet her burde strengt tatt vært tatt på tilbakekalling, dog.

Trond.m

Første dag med GTX ble plutselig bildet på den store skjermen opp ned og i dårlig oppløsning. Det hjalp ikke å starte bilen på nytt, men etter en reset av skjermen var det normalt igjen. Flere som har opplevd dette ?

hELgenen

Ikke opplevd det selv, men lest om det f.eks her :

https://www.vwidtalk.com/threads/id4-infotainment-inverted-and-distorted.1767/

Litt kronglete dersom det oppstår feil med infotainment systemet på VW - man må iblant vente til bilen har gått i dvale modus - hvilket kan ta tid.  Men for din feil så er en soft reset en fiks som visstnok skal være permanent:

"Hold infotainment power button for 10+ seconds until screen goes black and infotainment reboots."


Trond.m


turfsurf

Sitat fra: hELgenen på lørdag 09. oktober 2021, klokken 07:09
"Hold infotainment power button for 10+ seconds until screen goes black and infotainment reboots."
Men de har i det minste denne muligheten i motsetning til mange andre. Kudos til VW for det.

F.eks vår I-Pace som man bare må vente til bilen selv finner ut at det er på tide med en rebbot. Morro å kjøre timesvis uten navigasjon, lyd og klima.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Amatøren

Sitat fra: turfsurf på lørdag 09. oktober 2021, klokken 11:29Men de har i det minste denne muligheten i motsetning til mange andre. Kudos til VW for det.
e-Golf og e-tron også. 👌


Sitat fra: turfsurf på lørdag 09. oktober 2021, klokken 11:29F.eks vår I-Pace som man bare må vente til bilen selv finner ut at det er på tide med en rebbot. Morro å kjøre timesvis uten navigasjon, lyd og klima.
😲

Ikke en gang stoppe og slå bilen av og på? 🤔
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA