Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Priser på Ionity med 1 år inkludert abonnement

Startet av Kafk4, lørdag 17. april 2021, klokken 09:16

« forrige - neste »

Bestilt: 2021 Enyaq iV80 Sportline

Tafsern

Sitat fra: Lø på lørdag 17. april 2021, klokken 11:18
Hvilke ladere går under AC og DC da?

Virker som at kun BKK/Lyse støttes per nå i Norge. I tillegg til Ionity selvsagt.

mizzle

Tolker jeg det riktig at jeg da må betale 8,4kr per kwt etter et år med mindre jeg ønsker å betale 100kr i måneden for å få prisen på 1,6kr per kwt? Virker som helt ville priser sammenliknet med Tesla sine.

OlaM

Sitat fra: mizzle på mandag 19. april 2021, klokken 09:07
Tolker jeg det riktig at jeg da må betale 8,4kr per kwt etter et år med mindre jeg ønsker å betale 100kr i måneden for å få prisen på 1,6kr per kwt? Virker som helt ville priser sammenliknet med Tesla sine.

Helt vilt er det vel ikke. Forskjell er 2,57 - 1,6 = 0,97. Du tjener inn abonnementsprisen på ca 7500 km, hvis vi regner 6 km per kWh. Uansett såpass liten forskjell at det ikke burde påvirke valget, forskjellen i forskiring kan jo lett spise opp den lille hundringsen.

Hvis man allerede har bestemt seg for bil så er det jo mer relevant å sammenligne priser uten abonnement. 8,4 - 1,6 = 6,8 kr per kWh, de 1200 kronene er spart inn på ca 1000 km. Sikkert mindre hvis man bruker mest hurtiglading på sommerferie med høye fartsgrenser.
'21 3LR

Emils

Godt poeng. Personlig sparer jeg ca 400 kr i forsikring per måned med en Enyaq kontra TM3

#6
Sitat fra: mizzle på mandag 19. april 2021, klokken 09:07
Tolker jeg det riktig at jeg da må betale 8,4kr per kwt etter et år med mindre jeg ønsker å betale 100kr i måneden for å få prisen på 1,6kr per kwt? Virker som helt ville priser sammenliknet med Tesla sine.

For 49kr i måneden betaler du 4.00kr for ionity.
Bestilt: 2021 Enyaq iV80 Sportline

Øyvind.h

Sitat fra: Lø på mandag 19. april 2021, klokken 13:49
Sitat fra: mizzle på mandag 19. april 2021, klokken 09:07
Tolker jeg det riktig at jeg da må betale 8,4kr per kwt etter et år med mindre jeg ønsker å betale 100kr i måneden for å få prisen på 1,6kr per kwt? Virker som helt ville priser sammenliknet med Tesla sine.

For 49kr i måneden betaler du 4.40kr for ionity.

For mange vil det da være mer fornuftig å heller betale 8,40 dersom pausen matcher en Ionity lader på langtur, ettersom 4,40 er mer i retning av standard pris hos andre aktører.
Om man betaler ekstra for å få tilgang til noe rabatt hos Ionity ender en fort opp med å forsøke å prioritere Ionity fremfor å lade der det passer, bare for å få noe valuta for pengene.
588,- i året er ikke allverdens, men for egen del kjenner jeg det sitter langt inne å betale for å få ordinær pris.
Er en veldig tung bruker kan det være regningssvarende å betale for full pakke og få laveste pris, men det er nok forbeholdt ytterst få å komme ut økonomisk fordelaktig sammenlignet med det å bare lade der en vil ha pause og bruke den aktøren som tilbyr lading der.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

mizzle

#8
Sitat fra: OlaM på mandag 19. april 2021, klokken 10:04
Sitat fra: mizzle på mandag 19. april 2021, klokken 09:07
Tolker jeg det riktig at jeg da må betale 8,4kr per kwt etter et år med mindre jeg ønsker å betale 100kr i måneden for å få prisen på 1,6kr per kwt? Virker som helt ville priser sammenliknet med Tesla sine.

Helt vilt er det vel ikke. Forskjell er 2,57 - 1,6 = 0,97. Du tjener inn abonnementsprisen på ca 7500 km, hvis vi regner 6 km per kWh. Uansett såpass liten forskjell at det ikke burde påvirke valget, forskjellen i forskiring kan jo lett spise opp den lille hundringsen.

Hvis man allerede har bestemt seg for bil så er det jo mer relevant å sammenligne priser uten abonnement. 8,4 - 1,6 = 6,8 kr per kWh, de 1200 kronene er spart inn på ca 1000 km. Sikkert mindre hvis man bruker mest hurtiglading på sommerferie med høye fartsgrenser.

Gode poenger og jeg ser absolutt fordelen om man er en hyppig bruker men for min egen del som hurtiglader 6-7 ganger godt spredt utover i løpet av et år så får jeg en dårlig smak i munnen av månedskostnader for å få "lov" til å få en konkurransedyktig pris når man først trenger det.

turfsurf

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 19. april 2021, klokken 13:56

For mange vil det da være mer fornuftig å heller betale 8,40 dersom pausen matcher en Ionity lader på langtur, ettersom 4,40 er mer i retning av standard pris hos andre aktører.
Om man betaler ekstra for å få tilgang til noe rabatt hos Ionity ender en fort opp med å forsøke å prioritere Ionity fremfor å lade der det passer, bare for å få noe valuta for pengene.
588,- i året er ikke allverdens, men for egen del kjenner jeg det sitter langt inne å betale for å få ordinær pris.
Er en veldig tung bruker kan det være regningssvarende å betale for full pakke og få laveste pris, men det er nok forbeholdt ytterst få å komme ut økonomisk fordelaktig sammenlignet med det å bare lade der en vil ha pause og bruke den aktøren som tilbyr lading der.
Enig i dette. Ionity er foreløpig for lite utbredt og har for små stasjoner til å være til nytte for andre enn de som hurtiglader mye og kjører der det passer med Ionity.

Hadde «gratis» lading på Ionity i juli i fjor gjennom 3000km, men ladet allikevel mere på andre hurtigladere (hovedsakelig BKK). Og da var jeg ikke nord for Dovre.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Bigdrago

Man lader jo hjemme.
De få langturene man tar per år kan lades hos f.eks circle k.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Tafsern

Sitat fra: Bigdrago på mandag 26. april 2021, klokken 13:46
Man lader jo hjemme.
De få langturene man tar per år kan lades hos f.eks circle k.

Det kan lades hos alle... Ionity uten avtale er noe man bruker om det er eneste alternativ eller med avtale.

OlaM

Sitat fra: Bigdrago på mandag 26. april 2021, klokken 13:46
Man lader jo hjemme.
De få langturene man tar per år kan lades hos f.eks circle k.

Dårlig med lading på Circle K i Danmark og Tyskland. Men en god del Ionity. En hver får se an sitt behov og hvordan man vil feriere i normale tider. Men det lønner seg fort med et års abo hvis man skal på en litt lang Europatur.

Jeg er enig at det er litt irriterende med et månedlig abonnement. En får se på det som en gratis nedbetalingsavtale på et årlig abonnement, det er jo det vi gjør på veiavgiften som kreves inn gjennom forsikringen.
'21 3LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA