Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtigladeren på Økern i Oslo

Startet av bkv, søndag 17. juni 2012, klokken 11:23

« forrige - neste »

bkv

Hei, jeg var i  nærheten av Økern i går, og tenkte jeg kunne prøve en hurtiglader for første gang. Jeg leste bruksanvisningen i i-Miev heftet og det som stod på laderen. Likevel fikk jeg ikke noe strøm. Stasjonsbetjeningen hadde slått på laderen men ingenting skjedde.

Mitsubishi i-Miev 2017

Thomas Parsli

Jeg tror du må skrive litt mer enn det :)

Sa det "klikk" nå du festet ladegrepet i bilen (man må skyve det inn)?
Hva sa displayet på laderen når du trykket på start?

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

bkv

#2
Sitat fra: Thomas Parsli på søndag 17. juni 2012, klokken 12:54
Jeg tror du må skrive litt mer enn det :)

Sa det "klikk" nå du festet ladegrepet i bilen (man må skyve det inn)?
Hva sa displayet på laderen når du trykket på start?

Thomas

Jeg mener "pistolen" satt ordentlig på. Jeg fikk inntrykk av at laderen ble startet fra stasjonen. Jeg prøvde å trykke på noen knapper,men tror ikke det skjedde noe.  Oppslaget på apparatet sa heller ikke noe om disse knappene, bare hvordan man skulle sette i håndtaket.
Det er godt mulig det var jeg som klønet. Fikk uansett igjen pengene mine og ladet mens jeg hadde et ærend lenger inne byen.
Mitsubishi i-Miev 2017

Thomas Parsli

Du nå nok starte laderen selv, det betjeningen gjør er å "låse den opp" med den tiden du har betalt for.
Det er knapper og forklaring på displayet (på laderen).

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

jagarock

1 skru av bil
2 hvis du har ladetimer aktiv så tror jeg også du må skru av denne med overrideknappen på venstresiden av førersetet
3 sett i lader
4 velg evt ladetid og se instrukser på skjermen, skal være en startknapp på panelet

skal du skru på bilen mens den lader kan det gjøres nå, etter du har startet ladingen. trykk 2 ganger på startknappen i bilen uten bremsepedal inne for å skru på stereo/AC
Information Research & Analytics @ Smashup Media

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA