Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Legge inn Kople på Mer RFID-brikke?

Startet av Martinschei, onsdag 07. april 2021, klokken 09:30

« forrige - neste »

Martinschei

Fortum sin ladebrikke er ikke kompatibel med Kople siden de bruker samme plattform for appen sin, eller noe i den duren.
Dermed får jeg ikke lagt inn Kople på Fortum-brikken min. Har imidlertid en Mer (Grønn kontakt)- brikke, men brikke-id'en godtas ikke av kople.

Er det noen som har erfaring med å legge inn kople på Mer/Grønn kontakts RFID-brikke?

Marius Kotsbak

Kan være du må lese ut ID-en med f.eks. en mobiltelefon. Ikke alle brikkene har samme nummer trykket på brikken som de er kodet med.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

Lars C. Krogenæs

Alle har samme erfaring som deg. Fortum vil ikke ha konkurrenters brikke hos seg. Dermed er denne muligheten blokkert. Kople kjøper systemet sitt av Fortum og har da samme begrensninger

Lader du hos Kople med Fortum-brikken (eller andre brikker du har lagt inn hos Fortum), får du trukket for ladingen av Fortum. Dette burde ikke være noe stort problem?
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Martinschei

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 07. april 2021, klokken 09:44
Alle har samme erfaring som deg. Fortum vil ikke ha konkurrenters brikke hos seg. Dermed er denne muligheten blokkert. Kople kjøper systemet sitt av Fortum og har da samme begrensninger

Lader du hos Kople med Fortum-brikken (eller andre brikker du har lagt inn hos Fortum), får du trukket for ladingen av Fortum. Dette burde ikke være noe stort problem?

Så lenge dette fungerer så er det jo greit for meg. Men er det da Fortum som får penger for strøm som Kople leverer? Vil jo ikke fungere i lengden for Kople.
Skal teste å lese av Mer RFID med mobilen også.
Takker

ThomasEL

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 07. april 2021, klokken 09:44
Alle har samme erfaring som deg. Fortum vil ikke ha konkurrenters brikke hos seg. Dermed er denne muligheten blokkert. Kople kjøper systemet sitt av Fortum og har da samme begrensninger

Lader du hos Kople med Fortum-brikken (eller andre brikker du har lagt inn hos Fortum), får du trukket for ladingen av Fortum. Dette burde ikke være noe stort problem?

Betyr dette at Elbilforeningens brikke fungerer hos Kople så lenge man har registrert den hos Fortum..?? (Jeg har trodd jeg måtte få tak i ei ekstra brikke for å kunne lade på Kople, siden ikke samme brikke kan registreres hos både Fortum og Kople). Det var jo i så fall en gledelig nyhet for min del :-)
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

automat

Sitat fra: ThomasEL på onsdag 07. april 2021, klokken 13:29
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 07. april 2021, klokken 09:44
Alle har samme erfaring som deg. Fortum vil ikke ha konkurrenters brikke hos seg. Dermed er denne muligheten blokkert. Kople kjøper systemet sitt av Fortum og har da samme begrensninger

Lader du hos Kople med Fortum-brikken (eller andre brikker du har lagt inn hos Fortum), får du trukket for ladingen av Fortum. Dette burde ikke være noe stort problem?

Betyr dette at Elbilforeningens brikke fungerer hos Kople så lenge man har registrert den hos Fortum..?? (Jeg har trodd jeg måtte få tak i ei ekstra brikke for å kunne lade på Kople, siden ikke samme brikke kan registreres hos både Fortum og Kople). Det var jo i så fall en gledelig nyhet for min del :-)
Ja. Brikker registrert hos Fortum kan uten videre brukes hos Kople. Du kan også bruke Fortum-app, og laderne er synlig i Fortums ladekart. Alt dette i flg Koples hjemmeside.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA