Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstidspunkt?

Startet av ID4, mandag 05. april 2021, klokken 12:32

« forrige - neste »

Edison

Sitat fra: andy99 på onsdag 14. april 2021, klokken 15:49
fra forhandler.

Ok. Det gjeld vel sikkert dei første 3000 som fekk tilbod då, slik at dei skal ha litt tid på seg til å fordele bilane som ikkje blei solgt i første omgang.

Qbd

Sitat fra: andy99 på onsdag 14. april 2021, klokken 15:49
fra forhandler.
Min forhandler opererer ikke med noen slik frist. Jeg har fått et kontraktsutkast, men var ikke noe hastverk med å signere.

ProsjektX

Sitat fra: Qbd på onsdag 14. april 2021, klokken 18:57
Sitat fra: andy99 på onsdag 14. april 2021, klokken 15:49
fra forhandler.
Min forhandler opererer ikke med noen slik frist. Jeg har fått et kontraktsutkast, men var ikke noe hastverk med å signere.
Samme her, ikke noe stress fra forhandler, og ikke noen slik frist.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

telcontar

Sitat fra: ProsjektX på onsdag 14. april 2021, klokken 21:49
Sitat fra: Qbd på onsdag 14. april 2021, klokken 18:57
Sitat fra: andy99 på onsdag 14. april 2021, klokken 15:49
fra forhandler.
Min forhandler opererer ikke med noen slik frist. Jeg har fått et kontraktsutkast, men var ikke noe hastverk med å signere.
Samme her, ikke noe stress fra forhandler, og ikke noen slik frist.
Tyder på at de tar inn bilen uansett uavhengig om dere skal ha bilen eller ei, er nok av kjøpere uansett :-)

hoffweb

Sitat fra: telcontar på torsdag 15. april 2021, klokken 09:39
Tyder på at de tar inn bilen uansett uavhengig om dere skal ha bilen eller ei, er nok av kjøpere uansett :-)
Fikk akkurat mail fra min forhandler hvor de skrev: "..dersom bilens avbestilles så vil den bli tatt tilbake av Hyundai og fordelt deretter. Så med andre ord, så vil ikke vi få muligheten til å selge den bilen til noen andre.".

Jeg prøvde nemlig å bli kvitt avbestillingsgebyret før jeg evt. må signere seneste i morgen, men det gikk de heller ikke med på pga: "Avbestillingsgebyret og andre vilkår som er standard i kontrakt kan jeg dessverre ikke endre på, hva andre forhandlere har inngått med sine kunder har jeg ikke oversikt over. Men disse vilkårene er ikke spesielle for denne bilen, dette er kjøpsvilkår som er standard i alle kontrakter".
-walter-

Enlace

#35
FORVENTET LEVERINGSTIDSPUNKT

Skipet må være lastet og seile senest 18 mai om vi skal ha bilene levert til sommerferien, 5 juli. Skipning med Eukor tar 35 dager fra Korea, ferdigstillelse i Drammen vil avhengig av prioritering (skipet tar ca. 6000) biler.

Men jeg vil anta minimum 14 dager (klargjøring, kvalitet, hengerfeste, lakkbeskyttelse etc). Altså totalt 49 dager. Vi må huske at det er ikke bare de 1400 bilene vi skal ha, det er også mange andre som har bestilt sine Hyundai biler.

Uansett, jeg skal følge med på http://www.vesseltracking.net/ship/morning-lady-9445980 og andre tilsvarende fartøy.

Aknedude

Ingen awd med stort batt. i 2021 forventet levering af awd og stort batt. Feb. 2022.

Edison

Sitat fra: Aknedude på tirsdag 27. april 2021, klokken 17:49
Ingen awd med stort batt. i 2021 forventet levering af awd og stort batt. Feb. 2022.

Kilde til denne informasjonen?

ID4

Sitat fra: Edison på tirsdag 27. april 2021, klokken 18:04
Sitat fra: Aknedude på tirsdag 27. april 2021, klokken 17:49
Ingen awd med stort batt. i 2021 forventet levering af awd og stort batt. Feb. 2022.

Kilde til denne informasjonen?

Internett og youtube ;) :)

hELgenen


ID4


stue

Februar 2022? Da kan man like så godt vente på model Y fra tysk fabrikk.

s3xy

Sitat fra: stue på onsdag 28. april 2021, klokken 08:43
Februar 2022? Da kan man like så godt vente på model Y fra tysk fabrikk.

Tenker jeg også.... få med lengre rekkevidde, og ytelser for samme pris.... + 2 seter ekstra

ID4

Sitat fra: s3xy på onsdag 28. april 2021, klokken 08:45
Sitat fra: stue på onsdag 28. april 2021, klokken 08:43
Februar 2022? Da kan man like så godt vente på model Y fra tysk fabrikk.

Tenker jeg også.... få med lengre rekkevidde, og ytelser for samme pris.... + 2 seter ekstra

Men nå er vel ikke dette utsagnet bekreftet noe steder enn at  en person skriver det inn her. Kan være riktig, men vi bør kanskje ikke ta alt for god fisk.

mfd

Fikk nettopp e-post fra Birger N Haug, hvor de nevner at det ordinære salget starter 3.mai.  Her står det sitat: "Levering av IONIQ 5 starter i august for de første som bestiller bil".

Da forventer jeg at Project 45 bilene blir levert i god tid før det!
IONIQ 5 - Project 45 - bestillt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA