Forsikring pris på ID4

Startet av CamillaG, tir 23. mar 2021, kl. 10:11

« forrige - neste »

CamillaG

Da er ventetiden snart over og påskeferien er reddet. :+1: 8)
Jeg kan hente min ID4 1st hos Møller Jessheim til fredagen. Har tatt kontakt med Tryg og fått pris på forsikring. Kjørelengde 20 000 km/år. 12127,- kr. ( inkl. gratis leiebil, lavere egenandel, parkeringsskade som utbedres uten bonustap)
Jeg er helkunde hos Tryg, NITO medlem og har 75% bonus. Etter litt forhandling endte prisen på 9702,- kroner per år.
Hva tenker du om prisen? Vil det være rimeligere å benytte seg av Enter fri oppstart, som tilbys av Møller?
:)
Ønsker dere alle en riktig god påske 8)
Takk for mye nyttig info. :+1:

Camilla

golo

6 100 kr/år hos Gjensidige. 12 000 km/år, 4 000 kr egenandel, ikke leiebil (trenger ikke). 75% og Tekna-rabatt. Oslo

Moas

Har Møller sluttet med å tilby nybiler billig forsikring de første årene?
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

hELgenen

Tror de har noe via Enter.
Jeg har tryg nå,men den tror jeg ikke blir stående lenge med de prisene de operer med

Olemann

Gratis 1 måned, bl.a. hos Enter, ved tegning hos Møller. 

hELgenen

Sitat fra: Olemann på tir 23. mar 2021, kl. 16:53

Det er jo gull - gir tid til å reforhandle alt sammen.
Må si jeg aldri helt har klart å forstå meg på forsikringer. Når jeg har fått bruk for dem har de ikke dekket skaden uansett - og det til tross for at jeg har betalt blodpenger sammenlignet med absolutt alle jeg har sammenlignet med. Og dekningsgraden er så høy det bare er mulig å få på hus,bil osv...De burde sende meg julekort!

Moas

Sitat fra: hELgenen på tir 23. mar 2021, kl. 17:17
Sitat fra: Olemann på tir 23. mar 2021, kl. 16:53

Det er jo gull - gir tid til å reforhandle alt sammen.
Må si jeg aldri helt har klart å forstå meg på forsikringer. Når jeg har fått bruk for dem har de ikke dekket skaden uansett - og det til tross for at jeg har betalt blodpenger sammenlignet med absolutt alle jeg har sammenlignet med. Og dekningsgraden er så høy det bare er mulig å få på hus,bil osv...De burde sende meg julekort!
det er vel et faktum at for en som har få skader så lønner det seg egentlig ikke med kasko. Selv-assurerende kalles vel det. Selv kjører jeg alltid med billigste kasko uten leiebil og maks egenandel. Slikt blir det billig forsikring av over tid. Avhengig av km så bør man oppleve prisen under 5k med slik filosofi.
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

SveinJ

Nivå på forsikringen er vel fortsatt avhenting av postnummeret på adressen?
2021 VW i.d4 Max Honey yellow,
2025 VW ID.4 4-Motion Excl. Costa Azul

igniztion

Rett over 7000,- her for Kasko Pluss hos Gjensidige, samlerabatt, 75% og Tekna-fordel. ID.4 Max
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

olav72

JBF Forsikring (70%):
5390 kr / 12.000 km, Superkasko, 30 dager leiebil, 8000 kr egenandel
6290 kr / 16.000 km, Superkasko, 30 dager leiebil, 8000 kr egenandel
4280 kr / 12.000 km, Kasko, 10 dager leiebil, 8000 kr egenandel
5160 kr / 16.000 km, Kasko, 10 dager leiebil, 8000 kr egenandel.

Roy Aasen

JBF er ikke gode å slå.

(Da det hender at det ringer forsikringsselgere..sier jeg selvsagt at forsikringene mine er i JBF...så sier de alle takk for seg.)

OlaM

Lurt om folk poster sånn ca hvor de bor. De er mange faktorer som spiller inn på prisen, hvor du bor har mye å si.
'21 3LR

Olemann

Og så er det greit om bestefar jobbet i NSB, ellers er det ikke lett å få forsikring i jernbanen, med mindre man jobber der selv da, men litt morsomt at bestefar er nok  :D

Trond.m

Sitat fra: Olemann på tor 01. apr 2021, kl. 00:14

Og så er det greit om bestefar jobbet i NSB, ellers er det ikke lett å få forsikring i jernbanen, med mindre man jobber der selv da, men litt morsomt at bestefar er nok  :D
Aprilspøk ? Hvis bestefaren til en kamerat av naboen har jobbet i jernbanen går det da også ?

LudwigTaffe

Jeg fikk for 5876kr i året + trafikkforsikringsavgift på toppkasko hos sparebanken1: https://www.sparebank1.no/nb/bank/privat/forsikring/bilforsikring.html

80 % bonus, 12.000 km og ingen førere under 23 år. egenandel 6000. ikke bankkunde.

Utenom jernbanen (jeg får ikke kjøpt der) er det noen som får til bedre?

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA