Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladeluke plassering

Startet av Contango, søndag 21. mars 2021, klokken 21:10

« forrige - neste »

Contango

BMW gjør det samme som Mercedes og putter luka på passasjersiden på bilene sine. Takk for meg. Umulig å lade i garasjen med den plassen vi har tilgjengelig mot veggen. Skjønner ikke logikken i plasseringen. Det hjelper ikke at luka er noen kvadratmeter stor heller. Man trenger jo mye plass på siden for å åpne den. Synd.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

_OE_

Helt enig burde jo vært mulig med luke på begge sider.... Synes Jaguars løsning er oxo håpløs

#FTS#


boppus

Som Teslabjørn så treffende sa det:
"The left side is the right side, and the right side is the wrong side."

Helt enig.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

LMOR

Sikkert like mange som mener motsatt, som meg. Jeg har 3 ladere og alle passer best for luke på passasjersiden.
Begge sider hadde vært best, men ellers er det bare å kjøpe en lang kabel og legge en over takstolpene eller rundt bilen bak.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

#4
Sitat fra: Contango på søndag 21. mars 2021, klokken 21:10
BMW gjør det samme som Mercedes og putter luka på passasjersiden på bilene sine. Takk for meg. Umulig å lade i garasjen med den plassen vi har tilgjengelig mot veggen. Skjønner ikke logikken i plasseringen. Det hjelper ikke at luka er noen kvadratmeter stor heller. Man trenger jo mye plass på siden for å åpne den. Synd.
Det er vel hurtigladestasjoner som er bygget som bensinstasjoner som er grunnen til «standard» plassering. De kunne ha gjort som Audi og tilby på begge sider som opsjon. Men det er nok veldig få som ikke kan tilpasse seg, så de mister nok veldig få kunder på det i forhold til hvor mange de mister på utseendet 😉

LMOR

For meg og sikkert mange andre er det klart best høyre bak. En kjører inn i en garasje fordi det skal være lett å ta ting inn/ut av bilen.
Hvis ladekabelen er på venstre side, så er kabelen i veien for føreren. Mange måter å komme rundt det, men derfor er det enklest når den er på høyre side.
Men forstår problemet hvis garasjen ikke er bred nok.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA