Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

12v batteri verksted

Startet av hybrid88, onsdag 17. mars 2021, klokken 15:40

« forrige - neste »

hybrid88

12v batteri varsel på e-up fra 2014.

Forslag til løsning?
Etron 55
E-golf
911 GT3

Martinschei

Mange løsninger som vanligvis ender med nytt batteri. Batteritester gir svar på hvor bra batteriet er. Om det bare er utladet kan det lades opp igjen og brukes videre.

Mulig at det er noe som trekker strøm og tapper batteriet også. I så fall kan batteritesteren si at batteriet er fint, men utladet.

hybrid88

Har lest at noen ikke ble kvitt feilmelding før sletting av feilkode på verksted. Stemmer det?

Går det greit å koble fra 12v batteriet?
Etron 55
E-golf
911 GT3

epifant

siterer meg selv fra en annen tråd:

Sitat fra: epifant på tirsdag 01. desember 2020, klokken 19:01[...]Jeg kjøpte meg en ODBeleven og sletta feilkoder. Feilmeldinga har ikke kommet tilbake, til tross for kaldere vær. Det nye batteriet står ubrukt på benken.

Koblet kun kodeleser til bilen og slettet feilkodene som lå inne. Gjorde ingenting annet. Batteriet står fremdeles på benken og feilmeldingen har ikke kommet tilbake.
Edison's electric light did not come about from the continuous improvement of the candle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA