Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilke ladekabel stikker minst ut?

Startet av overskyet, søndag 14. mars 2021, klokken 22:30

« forrige - neste »

overskyet

Hei,

med ny bil i bestilling og ganske trang garasje ønsker jeg en type 2 ladekabel som stikker minst mulig ut til siden for å bevare freden med naboen. Hva er det folk anbefaler?  :)

Orbit

#1
Charge Amps Beam er blant de som stikker minst ut. Den vinkler også kabelen mer nedover enn andre kabler. Den fåes riktignok bare som 1-fas 20A.



Fåes flere steder, ca 2500 kr.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

overskyet

Sitat fra: Orbit på søndag 14. mars 2021, klokken 23:35
Charge Amps Beam er blant de som stikker minst ut. Den vinkler også kabelen mer nedover enn andre kabler. Den fåes riktignok bare som 1-fas 20A.



Fåes flere steder, ca 2500 kr.

Takk for tips!  :)

Ohm78

Anbefaler å styre unna charge amps. Jeg har hatt 3 stykker (2 stk ray og 1 beam) og alle har sluttet å virke. Beam kabelen har jeg fått ny på reklamasjon 3 ganger!!! Veldig synd egentlig for liker veldig godt utseende og funksjon på de

Ohm78

En liten presisering på forrige innlegg, min erfaring gjelder såkalt nødlader med type 1, ikke ren type 2 kabel

Trekkoppbil

#5
Charge amps har både type 1 og type 2 kabler, og du må passe på å velge det som passer til din bil.  Type 2 er en 3 fase-kontakt som brukes på enkelte biler i Europa, mens type 1 er enfasekontakt som brukes i hele verden.

Charge Amps Ray:

Det er mulig type 1-kontakten stikker litt lenger ut enn type 2-kontaktene til Charge-amps, for å gjøre plass til kroken.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA