ID4 på Finn

Startet av Olemann, tor 11. mar 2021, kl. 20:31

« forrige - neste »

casall

Ser denne har kommet nå
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=211254879

Det er kanskej uten vinterdekk da.. Hva ligger vinterdekk på ca?

Olemann

20-25k.  Tror pakka levert med bilen kostet 24k ex mva. 

Sitat fra: frtan på tir 16. mar 2021, kl. 11:44
Ser denne har kommet nå
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=211254879

ID4

Sitat fra: Gnilre på tir 16. mar 2021, kl. 11:05
Sitat fra: HelEl på tir 16. mar 2021, kl. 10:56
Gratulerer og velkommen i klubben. Kan jeg tippe på ca 420 inkl vinterhjul?
Takk for det :)
Ble 430 inkl vinterhjul. Burde jeg ha prutet?

Det er vel ok pris. Hos noen forhandlere kan det prutes, hos andre nesten helt umulig.

ihaal

Sitat fra: frtan på tir 16. mar 2021, kl. 11:44

Nikkan 19" VW Loen ligger på 21900 i min kontrakt.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Olemann

Nå er den første bilen som selges via forhandler, og dermed antagelig med finansiering, lagt ut for 4390.000.-  Med 2 hjulsett. Leveringsklar.
Og 8 biler på FINN, tipper det er mange både kjøpere og selgere som nå følger dette tett, blir spennende å se utviklingen her framover!
Men de som er lagt ut for 460+ er stayere/optimister, ser ikke ut som det er noen justering ned, enda.

biggern

Ikke overrasket. 9 biler av laveste 1st sort, som ikke vises stor interesse på Finn. Sikkert mange andre som har bestillt og håper på 50k fortjeneste på Finn. Ville aldri kjøpt 1st, som mangler for mye av funksjoner/tilegg/kvalitet som er vanlig/forventet idag av forbrukere.

Dieselgubben

De fleste justerer forventninger med tykkelse på lommeboken. Ville du heller kjøpt en Kia E-Niro til samme pris? Kia Soul? Tesla Model 3 Standard Range? 430k er mye bil for pengene selv om den mangler kjøling i sete, varme i baksete og panoramatak. Det tar den igjen med 50 mil rekkevidde, krok, høy sittestilling og overlegen komfort.

heiho

Sitat fra: Dieselgubben på lør 20. mar 2021, kl. 21:52
De fleste justerer forventninger med tykkelse på lommeboken. Ville du heller kjøpt en Kia E-Niro til samme pris? Kia Soul? Tesla Model 3 Standard Range? 430k er mye bil for pengene selv om den mangler kjøling i sete, varme i baksete og panoramatak. Det tar den igjen med 50 mil rekkevidde, krok, høy sittestilling og overlegen komfort.

Mangler også awd, for meg helt uaktuelt uten.

Strøm Tycoon

Sitat fra: heiho på lør 20. mar 2021, kl. 22:10

Sånn er det. Synd for deg muligens.

Dieselgubben

Sitat fra: heiho på lør 20. mar 2021, kl. 22:10

Ingen av de andre til samme pris har det heller. Folk flest ser på hva de må betale og hva alternativene til omtrent samme budsjett kan tilby.

biggern

:) Bare som info kostet Kona med "alt" inkludert (soltak/El. skinnseter) + VH 365k. Jeg har 435km med el kapasitet på vinteren med -10, normalt forbruk på 16-17Kw/mil og høy sittestilling og ingen klager på komfort.
Mao ville aldri engang vurdert å betale 450k for en 1st ID4, som er som tidligere indikert, utstyrsmessig langt under hva de fleste forventer idag.

Trond.m

Man kan jo ikke sammenlikne Kona med id.4. id.4 er jo en familiebil med hengerfeste som teknisk sett er helt overlegen Kona. Til en pris i overkant av 400.000 er det ingen konkurrenter som kan tilby det samme i dag slik jeg ser det. Men at noen forsøker seg med en pris på 489.000 gir jo ingen mening. 439 derimot er derimot prisen som Møller oppgir i siste prisliste, som er gunstig i forhold til prisen på dagens utstyrsvarianter. Utstyrsmessig ligger den langt under hva @biggern forventer i dag, men han glemmer nok at de fleste som vurderer ny bil i denne prisklassen neppe har ACC, varme i ratt, elektrisk hengerfeste, Carplay, oppvarmet frontrute  i bilen de bytter ut og synes nok derfor id.4 er mange hakk opp i utstyrsnivå, komfort og økonomi.

Dieselgubben

Sitat fra: biggern på lør 20. mar 2021, kl. 23:24

:) Bare som info kostet Kona med "alt" inkludert (soltak/El. skinnseter) + VH 365k. Jeg har 435km med el kapasitet på vinteren med -10, normalt forbruk på 16-17Kw/mil og høy sittestilling og ingen klager på komfort.
Mao ville aldri engang vurdert å betale 450k for en 1st ID4, som er som tidligere indikert, utstyrsmessig langt under hva de fleste forventer idag.

Feil. Kona koster med soltak og skinn like mye som Id4. Og Kona, hvem vil ha den lenger? Mindre pen (for å s det diplomatisk) knøttebil med leke hengerfeste. Kjører som en kjelke og bruk ørepropper. Den skal kraftig ned i pris.

hELgenen

Gikk inn og konfigerte enn Kona nå - endte på 406.800 - eksl hengerfeste og vinterdekk.
Kan du i det hele tatt få hengerfeste på Kona? Men med vinterdekk så havner du omtrent samme pris på en id.4 1st (uten max) - som en Kona. Med Kona får du panorama inkl. i samme pris samt litt mer ustyrssnacks som ventilerte seter. En ID.4 er mer en full familiebil - Anser ikke Kona som en bil i det segmentet.

Olemann

Lett å la seg forvirre av fasongen på disse bilene, mange glemmer at Kona er akkurat like mye kortere enn en eGolf som eNiro er lengre  enn en eGolf. 

Jeg har nå ID4 1 ST. og har hatt både Kona og eNiro.  De 2 siste i topp versjon har en del utstyr som ikke ID4 ST har, men som jeg prøver å få fram i min sammenligning i annen tråd er ID4 minst en klasse opp på de fleste parametere.  Og spesielt størrelse og komfort. At nybilpris er i samme område er pussig.
Jeg tror også Kona og eNiro skal ned i pris.

439.- som utrop for en komplett ID4 med 8 originale hjul er ikke så gal pris, det betyr vel at man får den for 430.-

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA