Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ID4 på Finn

Startet av Olemann, torsdag 11. mars 2021, klokken 20:31

« forrige - neste »

Olemann

Da er 2 stykk lagt ut. Pris 437k eller om man vil kan man putte inn 23.000.- mer for den samme bilen og betale 460k.

Blir artig å se hvordan prisene settes framover, tipper nervene til å satse på å tjene mye penger er litt i spenn hos de som må selge, og vet at noen tusen biler er på vei inn :D

Bjoris

#1
Jo dette er som ventet, nå kan det være andre årsaker enn tanken om å tjene penger som gjør at en selger. Bilene er bra forsinket, jeg har selv måtte kjøpe annen bil i venteperioden. Litt selvforskyldt det side jeg solgte tidlig for å sikre god pris på ENiro, men jeg ble lovet tidlig i januar og nå er vi snart i April.

Ingen blir rik av å selge, men bør gå ann å få tilbake pengene så dyre som de nye utgavene har blitt.

Olemann

Enig, behovene kan jo ha endret seg siden man bestilte, vi henter vår ID4 neste uke, men har også vurdert hytte på fjellet etter at vi bestilte den, da hadde den nok blitt solgt og byttet ut med en AWD, men nå droppes fjellet, så da funker nok RWD mer enn bra nok.
Alle håper nok på lavt verditap, dette er jo grundig diskutert i andre tråder der 1st og max er sammenlignet i så måte.
Blir i alle fall artig å følge med på omsetningen av ID4 på Finn, det var tanken bak tråden.

Sitat fra: Bjoris på torsdag 11. mars 2021, klokken 23:20
Jo dette som ventet, nå kan det være andre årsaker enn tanken om å tjene penger som gjør at en selger. Bilene er bra forsinket, jeg har selv måtte kjøpe annen bil i venteperioden. Litt selvforskyldt det side jeg solgte tidlig for å sikre god pris på ENiro, men jeg ble lovet tidlig i januar og nå er vi snart i April.

Ingen blir rik av å selge, men bør gå ann å gå tilbake pengene så dyre som de nye utgavene har blitt.

Trond.m

Nå er det jo 6 mnd siden de første bestilte, og da tok man en risiko siden det ikke fantes bilder av interiøret i 1St uten Max. Nå tror jeg de fleste faktisk er veldig fornøyd med hva de faktisk får...men ikke NÅR ! Det er jo en katastrofe når man har en kontrakt der det står siste levering uke 8...ingen anmerkning om usikker levering. Og fortsatt kan de ikke gi leveringsuke eller dag. Det er jo kontraktsbrudd så det holder. Og hvis noen da har endret behov og tilbyr en bil uten 6 mnd ventetid til 5-6 tusenlapper over prisen, så synes jeg ikke det er verken urimelig eller umoralsk.

Bjoris

Jeg fikk høre at den kanskje kom før jul, men de var ganske sikre på uke 2, satte seneste levering i uke 4 for å være sikre!😂

Trond.m

#5
Min selger trodde også den kunne komme før nyttår 😢

ID4

Sitat fra: Trond.m på fredag 12. mars 2021, klokken 14:32
Nå er det jo 6 mnd siden de første bestilte, og da tok man en risiko siden det ikke fantes bilder av interiøret i 1St uten Max. Nå tror jeg de fleste faktisk er veldig fornøyd med hva de faktisk får...men ikke NÅR ! Det er jo en katastrofe når man har en kontrakt der det står siste levering uke 8...ingen anmerkning om usikker levering. Og fortsatt kan de ikke gi leveringsuke eller dag. Det er jo kontraktsbrudd så det holder. Og hvis noen da har endret behov og tilbyr en bil uten 6 mnd ventetid til 5-6 tusenlapper over prisen, så synes jeg ikke det er verken urimelig eller umoralsk.

Har du fått noe respons på annonsen?

ENTO

Ser nå at 2 av 3 ID4 allerede er vekk. 1 igjen. De er vel solgt da !

Bjoris

Ja, ser det. Med de prisene vi ser på de nye utgavene blir det ikke vanskelig å få solgt disse 1ST utgavene, eneste som stikker litt kjepper i hjulene nå er jo at Møller har disse for salg selv, men ingen vet når de er tomme.

Må si jeg reagerer på dette, de har sagt for lenge siden at de er sluttsolgt og mange kjøper dermed de nye og dyrere utgavene, men spørr du så har de tilfeldigvis en eller noen få 1ST igjen, jeg syns det er litt sleipt.

Gnilre

Sitat fra: Bjoris på søndag 14. mars 2021, klokken 21:45
Må si jeg reagerer på dette, de har sagt for lenge siden at de er sluttsolgt og mange kjøper dermed de nye og dyrere utgavene, men spørr du så har de tilfeldigvis en eller noen få 1ST igjen, jeg syns det er litt sleipt.
Er det Møller i Oslo man kan kontakte for å få en 1ST ?
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

Electric cars in Norway

#10
Mitt tips: Ring Møller Ryen og forhør deg om de har en 1ST. De har stengt salgsavdelingen pga smittefaren men svarer på telefon og epost og du kan også avtale prøvekjøring av ID.4

Se FB

https://www.facebook.com/1571250673119072/posts/2996615377249254/

Og denne

https://www.facebook.com/1571250673119072/posts/2982835865293872/

Gnilre

Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 15. mars 2021, klokken 19:26
Mitt tips: Ring Møller Ryen og forhør deg om de har en 1ST.
Takk for tipset. Og betraktningene fra Bjoris som gjør at jeg nå har bestilt en 1ST (ikke maxutgaven) med levering mai/juni. Kanskje jeg burde ventet på en Skoda Enyaq eller Audi Q4 med 4-hjulsdrift som jeg egentlig har mest lyst på. Men prisen på denne 1st utgaven synes jeg er så gunstig at dersom jeg bytter bil om ett års tid taper jeg ikke så mye på det tror jeg.
Jeg så på mange youtubevideoer i går om ID4 og ble ytterligere overbevist om at det er et riktig valg.
Men jeg har ikke prøvekjørt bilen og heller ikke sett bilen. :)
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

ID4

Sitat fra: Gnilre på tirsdag 16. mars 2021, klokken 10:48
Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 15. mars 2021, klokken 19:26
Mitt tips: Ring Møller Ryen og forhør deg om de har en 1ST.
Takk for tipset. Og betraktningene fra Bjoris som gjør at jeg nå har bestilt en 1ST (ikke maxutgaven) med levering mai/juni. Kanskje jeg burde ventet på en Skoda Enyaq eller Audi Q4 med 4-hjulsdrift som jeg egentlig har mest lyst på. Men prisen på denne 1st utgaven synes jeg er så gunstig at dersom jeg bytter bil om ett års tid taper jeg ikke så mye på det tror jeg.
Jeg så på mange youtubevideoer i går om ID4 og ble ytterligere overbevist om at det er et riktig valg.
Men jeg har ikke prøvekjørt bilen og heller ikke sett bilen. :)

Gratulerer og velkommen i klubben. Kan jeg tippe på ca 420 inkl vinterhjul?

Gnilre

Sitat fra: HelEl på tirsdag 16. mars 2021, klokken 10:56
Gratulerer og velkommen i klubben. Kan jeg tippe på ca 420 inkl vinterhjul?
Takk for det :)
Ble 430 inkl vinterhjul. Burde jeg ha prutet?
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

casall

Hvordan fikk du bestilt 1st nå? Trodde det bare var mulig dersom forhandlerene selv hadde noen på lager?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA