Priser, opp og ned

Startet av Håkon77, lør 06. mar 2021, kl. 00:42

« forrige - neste »

Håkon77

Jeg kjøpte bilen for rundt 360K kr med vinterdekk. Sist service syntes de at jeg skulle bytte den inn i en ny, men da kostet den 419K. Nå ser jeg i annonser at den koster 330-345K kr. Hva skjer med prisene på Kona? Må være bittert å ha gitt 419 for en og se den koster 70K mindre uka etter.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

turfsurf

Merkelig på siden til Hyundai, Kona ligger der to ganger. Den som er merket med nyhet får man både med lite og stort batteri. Er det facelift?
Model Y LR 2025 | i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022

Electric cars in Norway

Prisene er igjen gått ned hos Mobile :+1:
På begge batteri pakkene. Det har vært endel gråimport av disse så det har kansje også presset prisene ned. Og at det nå er flere andre aktuelle elbilmerker i Norge enn for 3 år siden... jeg vet ikke..

Men i et lengre tidsbilde/pristillegg oversikt, så er de der de var først - hvertfall den store batteripakken.... ca 335' for de helt første som kom til Norge?

Eller husker jeg feil? Det er jo så lenge siden....
https://mobile.no/kampanjer/nye-hyundai-kona-electric-02109

arthur

Sitat fra: Electric cars in Norway på lør 06. mar 2021, kl. 08:29
Prisene er igjen gått ned hos Mobile :+1:
På begge batteri pakkene. Det har vært endel gråimport av disse så det har kansje også presset prisene ned. Og at det nå er flere andre aktuelle elbilmerker i Norge enn for 3 år siden... jeg vet ikke..

Men i et lengre tidsbilde/pristillegg oversikt, så er de der de var først - hvertfall den store batteripakken.... ca 335' for de helt første som kom til Norge?

Eller husker jeg feil? Det er jo så lenge siden....

Betalte 357.900 med vinterdekk som kostet 16.900 september 2018 . Solgte den for "litt" mer! :D

RJK

Dette er nok bare den valuta-nedjusteringen som var forventet. Selv betalte jeg ca 373 K for min, premium med skinn og soltak, samt tillegg for metallic-lakk og Michelin vinterdekk på original-felgene.

Hadde jeg da hatt mulighet, hadde jeg kjøpt inkludert krok og oppgradering til 11 kW AC-lading. Men det kom først ved 2020-facelift.

Og nå kommer 2021-facelift med mer Tesla-lignende front, og riktigere pris. Mener riktignok at den burde vært rundt 20 K rimeligere pga pris mot TM3 SR+, som er større, har SC-nettverket , langt raskere hurtiglading og mulighet for 1000 kg på tilhengerfestet.

Om man får med ChargeMyHyundai og fornuftige priser på IOnity, slik som med Ioniq 5, så hadde det hjulpet veldig på. Venter fremdeles på at det skal bli mulig å kjøpe ladeabonnementet som eier av en Kona, selv om den er snart 2 år gammel.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

anorway

Sitat fra: turfsurf på lør 06. mar 2021, kl. 08:23
Merkelig på siden til Hyundai, Kona ligger der to ganger. Den som er merket med nyhet får man både med lite og stort batteri. Er det facelift?

Den er kommet i en "Facelift" ja, pluss "mindre batteri" alternativ.

Starter nå på 309.900,- for minste batteri og 330.900,- for longe range.

Fronten på nye Kona har fått en helt lukket grill, nye LED-kjørelys og integrerte LED-blinklys. Hovedlysene har fått ny og skarpere design som strekker seg rundt bilens hjørner, og hjulbuene er nå lakkert i bilens design.

Bilen er også blitt 25 millimeter lengre, og fått flere oppgraderinger på sikkerhetssiden, blant annet har den fått ryggeradar med kollisjonsassistent, blindsonevarsler med kollisjonsassistent, køvarsler som sier fra når bilen foran begynner å kjøre, med mer.

På innsiden har den fått et nytt 10,25 tommer heldigitalt instrumentpanel, som finnes på alle utstyrsnivåene, samt flere oppgraderinger i infotainment-delen.

Var å testet den nye modellen/faceliften som kom nå og det nye heldigitale instrumentpanelet er helt rått i forhold til hva det var på "gamle Kona".

advale

Du høres som en selger.. Hele 25mm lengre   :laugh:

Men prisene på Kona er koko. Den gamle selges for dyrere enn faceliften som kommer.

anorway

Sitat fra: advale på man 08. mar 2021, kl. 15:37

Men prisene på Kona er koko. Den gamle selges for dyrere enn faceliften som kommer.

Jobber med salg  8) Men ikke av biler. Må også innrømme at deler av teksten var klipp og lim. Men var jo en grei oversikt over hva som er nytt.
Det er klart, noen mm fra eller til legger man ikke merke til.

Men som nevnt det nye displayet som dekker hele instrumentpanelet, er virkelig et hakk opp. (Prøve kjørte bilen i forrige uke)

Ut ifra hva selger så er den nye "Longe range" modeller tilgjengelig for levering løpende nå, mens den med minste batteri leveres ikke før etter sommeren.

Reagerer også på brukt prisene, nå man kan få ny bil levert raskt til "kampanjepris".

arthur

Sitat fra: anorway på man 08. mar 2021, kl. 15:58
Sitat fra: advale på man 08. mar 2021, kl. 15:37

Reagerer også på brukt prisene, nå man kan få ny bil levert raskt til "kampanjepris".

Ja, 383' lar seg høre for en "norsk" bil helt ny fra merkeforhandler når det inkluderer hengerfeste og vinterdekk. Tror ikke jeg da gidder å bruke tid på å forhandle en importbil med en halt seriøs bruktbilforhandler.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA