Dekkes svekket drivaksel-belg/støvmansjett av garanti?

Startet av oto, tor 04. mar 2021, kl. 09:43

« forrige - neste »

oto

Vi fikk påvist sterkt svekket ytre, fremre, høyre støvmansjett på EU-kontroll i går. Noen som har erfaring med og/eller formening om det dekkes av Teslas garanti? Tredjepartsverkstedet som hadde kontrollen mente det bør dekkes av garanti med mindre det påvises ytre påvirkning, noe de ikke kunne se. Støvmansjetten sitter ganske beskyttet over aksel+stag/bærebruer, så jeg vurderer det som høyst usannsynlig at jeg skal kunne ha gnuret den nedi snø/is for eksempel. Takk for evt. råd!
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

oto

Følger opp det overveldende engasjementet her ved å informere om at jeg fikk det på garanti.  ;D
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

HolyDiver

Takk, har samme problem avdekket av NAF garantiutløpstest på en Outlander, der merkeverksted sier at fabrikken ikke dekker dette på garanti. Kjenner jeg blir førbainna og irrelevant hva 3. part mener/tror/synes. Jeg forholder meg til norsk lov og de jeg kjøpte bilen av. Men slik det ser ut nå blir jeg bare en kasteball mellom NAF og forhandler. Skuffet at NAF ikke ser ut til å har mer «tyngde» bak garantiutløpstesten. Virker som de bare påviser alle feil/mangler ved testtidspunkt, og så er det opp til meg å vurdere/krangle med merkeverksted hva som er dekket av garanti eller ikke.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA