Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2.1 software er klar

Startet av 10base, torsdag 25. februar 2021, klokken 19:41

« forrige - neste »

10base

Følgende info mottatt fra Volkswagen i dag.


Det nærmer seg tid for oppdatering av din ID.3 til ID.Software 2.1 og verkstedet ditt vil kontakte deg snart for å avtale time.

Programvareoppdateringen kommer til å inneholde flere forbedringer, utover de allerede avtalte oppdateringene for funksjonen App-Connect for alle ID.3-modellene og AR-funksjonen i Head-up display for ID.3 1ST Max. I tillegg skal oppdateringen i hovedsak fjerne sporadiske feilmeldinger, samtidig som den skal legge til rette for en rekke ytelsesforbedringer og flere funksjoner.

https://www.volkswagen.no/no/service/bilservice-og-reparasjon/programvareoppdatering.html?cid=email-ot5e5e&utm_id=email-ot5e5e&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=loyaltyinformationbrandwkf1587&utm_content=nobutton&utm_term=compact-ev&deliveryName=DM18644
2020 ID3 1st Max
2020 Tesla Model 3 - kansellert
2019 BMW i3 120Ah - solgt
2015 eGolf med VP - solgt

andre1980

Volkswagen klarer å forvirre igjen...
Spørsmål og svar-seksjonen på nettsiden gir mer spørsmål enn svar.

I andre land står det:

We will also install software to enable 'over the air updates' as part of this software package. This means that the car will not need to go to a retailer for minor software updates in the future. Furthermore WeShop purchased options will also be delivered directly to your car.

I Norge står det:

Volkswagen jobber med en løsning for å tilby programvareoppdateringer til kunder over-the-air (online).






10base

Ser at Vokswagen har endret tekst i svar seksjonen i dag

Nå skriver de:
Med ID.Software 2.1 blir bilen klargjort for - over the air updates, det vil si at bilen vil få mindre oppdateringer tilsendt direkte til bilen.



Sitat fra: andre1980 på fredag 26. februar 2021, klokken 06:22
Volkswagen klarer å forvirre igjen...
Spørsmål og svar-seksjonen på nettsiden gir mer spørsmål enn svar.

I andre land står det:

We will also install software to enable 'over the air updates' as part of this software package. This means that the car will not need to go to a retailer for minor software updates in the future. Furthermore WeShop purchased options will also be delivered directly to your car.

I Norge står det:

Volkswagen jobber med en løsning for å tilby programvareoppdateringer til kunder over-the-air (online).






2020 ID3 1st Max
2020 Tesla Model 3 - kansellert
2019 BMW i3 120Ah - solgt
2015 eGolf med VP - solgt

andre1980

Se der ja, da var det oppdatert... Virker veldig lite gjennomtenkt, og hvor hadde de fått den første teksten i fra?



Sitat fra: 10base på fredag 26. februar 2021, klokken 11:09
Ser at Vokswagen har endret tekst i svar seksjonen i dag

Nå skriver de:
Med ID.Software 2.1 blir bilen klargjort for - over the air updates, det vil si at bilen vil få mindre oppdateringer tilsendt direkte til bilen.



Sitat fra: andre1980 på fredag 26. februar 2021, klokken 06:22
Volkswagen klarer å forvirre igjen...
Spørsmål og svar-seksjonen på nettsiden gir mer spørsmål enn svar.

I andre land står det:

We will also install software to enable 'over the air updates' as part of this software package. This means that the car will not need to go to a retailer for minor software updates in the future. Furthermore WeShop purchased options will also be delivered directly to your car.

I Norge står det:

Volkswagen jobber med en løsning for å tilby programvareoppdateringer til kunder over-the-air (online).







10base

#4
Tror ikke VW tør å love noe som helst og derfor er de bevisst uklare for å unngå å bli tatt med buksene nede på nytt.  De har jo brent seg på fingrene mange ganger med ID3 softwaren.

Tipper flere hos VW sitter og finleser på forumet her og justerer teksten på hjemmesiden etter som vi oppdager uklarheter.



Sitat fra: andre1980 på fredag 26. februar 2021, klokken 13:22
Se der ja, da var det oppdatert... Virker veldig lite gjennomtenkt, og hvor hadde de fått den første teksten i fra?



Sitat fra: 10base på fredag 26. februar 2021, klokken 11:09
Ser at Vokswagen har endret tekst i svar seksjonen i dag

Nå skriver de:
Med ID.Software 2.1 blir bilen klargjort for - over the air updates, det vil si at bilen vil få mindre oppdateringer tilsendt direkte til bilen.



Sitat fra: andre1980 på fredag 26. februar 2021, klokken 06:22
Volkswagen klarer å forvirre igjen...
Spørsmål og svar-seksjonen på nettsiden gir mer spørsmål enn svar.

I andre land står det:

We will also install software to enable 'over the air updates' as part of this software package. This means that the car will not need to go to a retailer for minor software updates in the future. Furthermore WeShop purchased options will also be delivered directly to your car.

I Norge står det:

Volkswagen jobber med en løsning for å tilby programvareoppdateringer til kunder over-the-air (online).






2020 ID3 1st Max
2020 Tesla Model 3 - kansellert
2019 BMW i3 120Ah - solgt
2015 eGolf med VP - solgt

telcontar

Noen som har fått 2.1 enda?

Jeg har ikke fått innkalling, men så har min bil vært mer eller mindre problemfri også (bare gule varsler i ny og ne). Vil ha Android Auto, men blir nok fort april/mai når man ikke har problemer med bilen.

jonnyjb

Skal ha bilen på verksted nå på tirsdag for å oppgradere programvare. Har 2.0 fra før, så blir vel ingen store endringer (men fint å få mulighet for OTA på plass). Jeg har også hatt svært lite problemer med bilen (har ID.3 1st).
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

10base

#7
Har kjørt med 2.1 versjon et par uker nå . Er ikke feilfri ennå hos meg. Får stadig opp advarsler om informasjon ikke tilgjengelig . Speedometer viser kun 3 streker . Heller ikke tilgang til info om batteri status , gjenværende kjørelengde etc.

Opplever også at bilen nekter å gå i online modus . Får da ikke kontakt med bil via app.
2020 ID3 1st Max
2020 Tesla Model 3 - kansellert
2019 BMW i3 120Ah - solgt
2015 eGolf med VP - solgt

Nilsern

#8
merker i praksis ingen forskjell etter oppdatering. Det er nå muligheter til Android Auto, men får det ikke til å virke trådløst. Antar at problemet ligger hos min telefon, Huawei P30 pro. Det virker halvveis med kabel, men må gå gjennom setup hver gang. Mulig at dette skyldes utdaterte datakunnskaper knyttet til min høye alder på 50 år ;-)

unik42

Huawei og Android Auto har et ambivalent forhold. Noen ganger virker det, andre ganger ikke.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Elbileier fra Sandnes

Vet noen om oppdateringen har fikset duggproblemene knyttet til bruk av air-condition i kaldt vær? Volkswagen advarte mot å bruke AC ved temperaturer under 10(?) grader inntil det hadde kommet en software fix. Var denne fixen inkludert i SW 2.1 tro?
VW ID.3 Sport 10.2022 -
Volvo XC40 P8 12.2020 -
x Leaf 01.2013 - 12.2020

jonnyjb

Mener det skal være fikset, men finner ikke denne informasjonen når jeg leter etter den. Selv har jeg skrudd på AC etter oppdatering, har ikke hatt noe duggproblemer så langt. Hadde vel 3 slike episoder før jul med gammel programvare, før VW ga beskjed om å skru av AC.
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

telcontar

Da knela min id3, blir hos forhandler over påske, fått Leaf lånebil til da.

Da får jeg den sikkert tilbake med 2.1 update

DagRune

Fikk 2.1 installert nå, men litt off topic: Lånebilen fra Sulland var en Golf automatic, og den hadde også det irriterende lane assist maset om å kjøre midt i filen, og etter hvert kom også feilmeldingen om at "front assist er delvis utilgjengelig". Ikke bare ID.3 bug, altså.

jonnyjb

Det er jo på en måte bra, får håpe det kan føre til flere klager og at Volkswagen faktisk gjør noe med det - f.eks. gjør det mulig å justere sentiviteten eller slå av funksjonaliteten (uten å slå av lane assist helt, vil gjerne ha advarsel/korrigering av kursen om jeg kjører utenfor feltmerkingen).
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA