Om du er så uheldig at batterivarmeren må skiftes nå, kan ikke Tesla gi noe svar på hvor lang tid det tar å skaffe delen. Har en 2015 Model S 85D som har stått to uker på service senter i Bodø og de har ikke noe tidsestimat på hvor lang tid det tar. De vet ikke om delen må produseres eller om den kan finnes på et lager en eller annen plass i verden. De vet den ikke finnes i Norge, noe mer har de ikke tilgang til å sjekke. Det er veldig forsiktig antydet at det kan bli april før de får den, men de legger alltid raskt til at det kan gå raskere. Med andre ord, har du garanti får du en loaner, har du ikke garanti er du uten bil på ubestemt tid. Jeg har fått et fullt akseptabelt kostnadoverslag for reparasjonen, har ingen problem med jeg må dekke det selv (garantien er tross alt utgått), men synes det vanskelig å akseptere at de skal bruke månedsvis på å skaffe en del som er helt sentral for at bilen skal fungere. På toppen av alt er dette, iflg servicemedarbeideren, en del som fortsatt monteres i nye biler. Dette er mitt første møte med Teslas kundeservicepolicy etter at garantien gikk ut (var helt upåklagelig i garantitiden), men dette lover virkelig ikke godt for framtiden. Hvis dette blir normen ser det ut til å bli ekstremt risikabelt og uforutsigbart å eie en Tesla utenfor garanti. Jeg håper de ikke tenkte at bilene bare skulle vare i fem år.
Sent fra min Pixel 3 XL via Tapatalk