Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladekabel låses ikke

Startet av Sulle, tirsdag 16. februar 2021, klokken 07:25

« forrige - neste »

Sulle

Bilen forsøker å låse tre ganger, og så gir den opp og går i rødt. Du kan kjenne på ladekabelen at at låsen aktiveres. Ser at pinnen kommer ut og trekkes tilbake igjen når støvhetten ikke er satt på plass. Noen som vet hvordan bile detekterer at denne er satt i?
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Sulle

Svarer selv: En del av pinnen treffer kanten av hullet. Hvis den ikke treffer noe, og går helt ut, er ikke lokket (eller kontakten) i. Hvis tannhjulet som driver pinnen har hoppet over en tann detekterer den feil og vil ikke låse.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Elmo

#2
Sitat fra: DIYglenn på lørdag 20. februar 2021, klokken 20:56
Har problemer med at min låser når jeg ikke har fått satt inn pluggen ennå.
That 's not å bug, it's a feature
Den skal låse seg etter ca 30-40 sekunder

Sitat fra: DIYglenn på lørdag 20. februar 2021, klokken 20:56
. . . når jeg skal sette i ladepluggen så må man trykke kjempehardt for å få den til å smette på plass.
Det skal ikke være nevneverdig forskjell på å sette i pluggen om den er i lås eller ikke.
Så mulig noe er iferd med å feile hos deg.
Flere 2014 modeller fikk byttet kontakten på bilen pga problemer. Min blir sågar byttet på service uten at jeg hadde hatt problemer.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Sulle


That 's not å bug, it's å feature
Den skal låse seg etter ca 30-40 sekunder
[/quote]

Det er ikke helt riktig, den skal gjøre et låseforsøk etter en viss tid. Hvis den ikke detekterer kontakten eller støvhetten går den til ulåst posisjon igjen. Du kan lett se at låsepinnen går raskt ut og inn igjen. Låsepinnen er på venstre side når du ser inn i kontakten.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Elmo

Sitat fra: Sulle på søndag 21. februar 2021, klokken 11:39
Sitat fra: Elmo på søndag 21. februar 2021, klokken 10:39
Den skal låse seg etter ca 30-40 sekunder

Det er ikke helt riktig, den skal gjøre et låseforsøk etter en viss tid. Hvis den ikke detekterer kontakten eller støvhetten går den til ulåst posisjon igjen. Du kan lett se at låsepinnen går raskt ut og inn igjen. Låsepinnen er på venstre side når du ser inn i kontakten.
Det var jeg ikke klar over  :-[
Jeg har faktisk aldri sjekket oppførselen når verken hetta eller kontakten er plugget i.
Jeg bare vet at den låser hetta etter en viss tid, og så har jeg antatt at den "låser" også når jeg tar ut hetta før tiden.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA