Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen med erfaringer på 33kwh versjonen?

Startet av Joachim@sancon.no, søndag 14. februar 2021, klokken 22:54

« forrige - neste »

Driver2

Forbruk er nå 22,1 kwh/100 km  totalt siden den var ny.  Var oppe i 22,8 de siste dagene med fullastet bil.  Er misfornøyd med at den har 13,5v ladespenning under kjøring.  Burde vært 14,4 slik at det er strøm reserver dersom annet ekstra utstyr skal brukes og det bare er 30A tilgjengelig fra inverter. Gir litt svakere lys enn nødvendig synes jeg siden det er halogen pærer.  Lader 14,4 ved lading av drifts batteri.  Irritert over at info display bare viser open door når bakdør må være åpen under kjøring.

Driver2

Rettelse:  Var oppe i 28,3 kwh / 100km  med fullastet bil de siste dagene.

Driver2

Noe for lite varme fra varmeapparatet. Det skyldes lange uisolerte rør som går fra kompressor til diesel varmer og så opp til kupé varmer.  Taper mye varme i rørene, spesielt det som står bak kjøleviften og får -15 grader rett på seg. En times jobb så får man isolert alle rørene og ekspansjonstanken.

Jejl

Sitat fra: Driver2 på mandag 27. desember 2021, klokken 12:27
Noe for lite varme fra varmeapparatet. Det skyldes lange uisolerte rør som går fra kompressor til diesel varmer og så opp til kupé varmer.  Taper mye varme i rørene, spesielt det som står bak kjøleviften og får -15 grader rett på seg. En times jobb så får man isolert alle rørene og ekspansjonstanken.
Hvis det er samme system som på de gamle, så må du skru opp viftehastigheten for å få akseptabel varme i kupeen. Hos meg (2013/14 mod) bruker jeg trinn 1 ned til ca 7-8 +grader, og trinn 2 fra -3 til +7, og trinn 3 fra rundt -4 eller kaldere.
Isolering av tanken og rørene er nok et godt tips. Det gjorde jeg allerede før vinteren i 2014, så har ikke noen erfaring med hvordan det fungerer uten.

Driver2

Kjørt 10.000 km nå. 23,05 kWh/10 mil totalt forbruk. Bruker ikke dieselvarmeren.   Fungerer greit synes jeg.  Det var ikke tilfelle med postens Kangoo  som var innom her.  Bremsene hang siden det var konstant pipelyd fra postbilen.  Motorforum må begynne å levere bilene med riktig smurte glidebolter og korrosjons beskyttelse på klipsene til bremseklossene.

Driver2

Godt fornøyd med Kangoo fremdeles. Bortsett fra detaljen med indre ladeluke som samler mye vanndråper og sender de inn på polene på ladeinntaket. Her må jeg tørke av lokket hver gang det lades i regnvær.  Bør få et ekstra deksel påmontert ladestøpslet. Litt unøyaktig kwh meter på displayet.  Viser mindre forbruk etter å ha passert et høydedrag enn det som det viste forut (Vallaheien ). Det er teoretisk umulig.

Driver2

Irriterer meg over dekkstøy fra bakhjulene når sommerdekk brukes og det er våt vei.  Er det en god ide å ta av panelene over hjulbrønnen og legge på skumgummi lyddempe plater. Støyen er høy i frekvens, så da er vel det bedre enn å bruke asfalt plater?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA