Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bremseskiver foraksel 2014 kangoo

Startet av Joachim@sancon.no, lørdag 21. mai 2022, klokken 22:51

« forrige - neste »

Joachim@sancon.no

Ser på skruvat at det kommer opp masse forskjellige skiver på mitt reg nummer el44046.

Er det noen som vet hvordan skiver av rimelig type som passer på denne bilen?

Kunne jo alltids skrudd av ene hjulet og sjekket, men da må garasjen ryddes først, og det blir litt tiltak.. :)

Driver2

Jeg ser det er make skiver til min 2020 modell som på din 2014. De to første som vises med siffer -288 og -405 ser ut til å passe til Kangoo av denne utgaven. Lageret på skiven bak gjør den dyr.

Joachim@sancon.no

Sitat fra: Driver2 på mandag 20. juni 2022, klokken 07:07
Jeg ser det er make skiver til min 2020 modell som på din 2014. De to første som vises med siffer -288 og -405 ser ut til å passe til Kangoo av denne utgaven. Lageret på skiven bak gjør den dyr.

Jeg endte opp med å kjøpe skiven som var 280mm og klosser som var 118mm. Det viste seg selvsagt at klossene skulle være 132mm, og når bilen var jekket opp og kaliper demontert, så var ikke det noe alternativ å bestille fra skruvat, så da ble be Thansen til en del høyere pris.

Har også erfaringer på prisnivå på skiver bak. Vi fikk ett fjærbrudd bak i desember i fjor vinter, og måtte ha bilen inn, de konstaterte da at også skivene og klossene bak måtte byttes. Siden den var 10 minus ute og jeg har uisolert garasje, samt dårlig rygg, så ble det til å la verkstedet gjøre det. Mener å huske at det kom på 12.000 den herligheten.

12.000 er vel mer enn hva jeg har hatt i vedlikeholdskostader på bilen sidne jeg kjøpte den i 2016. Så den svei litt.


Jeg endte foresten opp med skrive 1116140. Klossene som hadde passet var vel 336906.

Jejl

Jeg betalte ca 2 000 kr for originale skiver/klosser bak, så det høres ut som verkstedet tok seg temmelig godt betalt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA