Blåtann hakker ved musikkavspilling

Startet av Model Y, søn 14. feb 2021, kl. 13:54

« forrige - neste »

Model Y

Hei!
Låner en e-up (2014/15) vi vurderer å kjøpe, og prøver å finne ut av mulighetene med car-net, Wifi-tilkobling etc. men begynner først med Garmin-systemet.
Har fått koblet opp telefonen, men systemene bare henger, får ikke inn live-data, og blåtann musikk-strømming hakker hele tiden.

Hadde ikke noe problemer på en 10 år eldre Mercedes, så her er det noe som er litt merkelig.

Jeg er ganske sikker på at denne bilen aldri har fått oppgraderinger (selv om den har fullt servicehefte). Jeg sjekket og det er visst mulig å selv laste ned Navigon/Garmin Fresh og oppdatere den, men denne programvaren er ikke å oppdrive.

Hva i all verden - En bil som er snaue 5 år gammel også er alt av elektronikk fullstendig ubrukelig og umulig å oppdatere?!

Prøver også å finne ut hvordan man deaktiverer at den skrur av radioen hver j**** gang man setter den i revers.

Noen som har litt erfaring med denne bilen?

Thor Fivelstad

Ligger det flere telefoner i lista over tilknyttede telefoner? Hadde en 2015-modell til nå nylig, og bluetooth fungerte bra med bare en telefon tilknyttet. Med flere telefoner tilknyttet, ble det bare hakking i lyden.

Thor Fivelstad

Sitat fra: DIYglenn på man 15. feb 2021, kl. 08:42
Ja, det ligger 2-3 forskjellige telefoner der, men ingen av de er samtidig oppkoblet, det er det samme om jeg selv sitter alene i bilen.

Det er nok til å lage krøll at de bare ligger på lista. Fungerer bare når det er en telefon på lista. Garmin-enheten har tydeligvis ikke kapasitet til mer 😃

hobelito

Sitat fra: DIYglenn på lør 20. feb 2021, kl. 20:42
Prøvde å med å slette alle nå. Hakker dessverre bare like mye.

Huff, skulle ønske de hadde en oppgradert enhet å sette på dashboardet til 4-5K.

Har du testat att inte ansluta bluetooth automatiskt, utan göra det manuellt istället? Det fungerar för mig..

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA