Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er dine erfaringer på vinterføre?

Startet av OlaM, tirsdag 09. februar 2021, klokken 13:22

« forrige - neste »

OlaM

Var litt snakk om det i denne tråden, men tenkte det var greit med en for erfaringer på vinterføre spesifikt. Lurer på å kjøpe ID.3 etter hvert, spent på å høre erfaringer fra de første kjøperne som også fikk skikkelig vinter i sine første måneder.

Er antispin-en smart? Finnes det noe virtuell diffsperr? Kommer du greit opp glatte bakker? Bedre enn fremhjulsdrift?

edit: og en ting som ikke er direkte relatert til fremkommelighet, kan man slå av batterivarming med eco-modus e.l. for å bruke mindre strøm på småkjøring?
'21 3LR

unik42

Har ikke hatt problemer med den jeg låner. I vanskelig forhold føler jeg elektronikken fint regulerer driften på hjula.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

telcontar

Nok av is/snø her jeg bor. Har piggdekk, så langt null problemer med fremkommelighet, det være seg ubrøytet snø, slaps med is under, bare is osv

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA