Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forhåndsvarming. Nok en gang.

Startet av Fozzy, mandag 08. februar 2021, klokken 21:27

« forrige - neste »

Fozzy

Hei. Bruker We connect appen som forhåndsvarmer (avgangstid).
Som sikkert nevnt tidligere klarer det ikke temperaturer ned mot -10 eller lavere. Knapt en liten lunk i bilen.
Satte meg inni bilen og skrudde på forhåndsvarming, og vifta gikk ikke raskere enn 40%. Spørsmålet er om det går an å stille vifta på max hastighet(ikke temp). F.eks OBD11.
Biken er en 2017.

Elmo

#1
Sitat fra: Fozzy på mandag 08. februar 2021, klokken 21:27
Hei. Bruker We connect appen som forhåndsvarmer (avgangstid).
Som sikkert nevnt tidligere klarer det ikke temperaturer ned mot -10 eller lavere. Knapt en liten lunk i bilen.
Satte meg inni bilen og skrudde på forhåndsvarming, og vifta gikk ikke raskere enn 40%. Spørsmålet er om det går an å stille vifta på max hastighet(ikke temp). F.eks OBD11.
Biken er en 2017.
Hvis du serter tempen på "HI" så går vifta for fullt (av seg selv).
Men min erfaring, både med eUp 2014 og Mii 2020, er at med vifta på fullt så blir det bare enda dårligere varming fordi den ikke klarer å varme opp inntakslufta.
Gylden middelvei er 28-29 grader.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Fozzy

Da prøver jeg med 28,5 grader. Hadde instillt den på max før, men vifta gikk ikke veldig rask da heller.
Takk for innspill.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA