Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Varsellampe Gul Bil med utropstegn under ladding

Startet av cHronos13, onsdag 27. januar 2021, klokken 16:02

« forrige - neste »

TB

Som en start kan trolig caniOn og EvBatMon for iMiEV/C-Zéro/iOn gi svar på om hvor mange celler som gir svak spenning. Identifisert defekt celle som ble byttet - se annen tråd ang. det byttet.

https://www.obdlink.com/products/obdlink-lx/

https://play.google.com/store/apps/details?id=emobility.canion&hl=en_US&gl=US
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.EvPositive.EvBatMon_iMiEV&hl=en_US&gl=US
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

engolf

Angående att tömma batteriet tror jag inte är farligt, tvärt emot kanske hjälper det att starta laddninge när alla celler är lika urladdade. Och om du hurtigladdar så går strömmen direkt till batteriet, istället för att ta omvägen via en ombordladdare.

CitB59EL

Den du linker til er ur gammel sånn ca 10-20 år gammel teknikk. Har jobbet som Citroen TEC/tekniker sluttet i 2014 og den var utgått modell da.  Ville heller kjøpt en ny multitester ala: https://diagnosebutikken.no/produkt/icarsoft/icarsoft-cr-pro-multibrand-alle-bilmerker. Har denne selv. Kan da lese av og slette feilkoder på alle bil merker. Lese av alle batteri parameter inkl service på batteri. Har en El Berlingo selv som jeg bruker den på. Er det noen defekte celler så vil du finne det med en feilkode avleser ala denne hvis en ønsker.   

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA