Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Klikkelyd fra rattet 2-3 minutter etter kjøring

Startet av castortroy, mandag 25. januar 2021, klokken 20:22

« forrige - neste »

castortroy

Har en 3 dager gammel bil som jeg har registrert noe merkelig oppførsel fra. I dag hørte jeg en slags klikkelyd som kom fra rattet, som varte ca 10-20 sekunder, etter jeg hadde kjørt 2-3 minutter fra senteret. Tidligere idag hørte jeg også samme lyd 2-3 minutter etter jeg hadde kjørt hjem fra jobb. Trodde kanskje det var radio men det klikket også med all lyd avslått. Plutselig blir lyden bare borte.

Har lest noen mener det har med spjeld og 4 soners klimaanlegg å gjøre, men jeg har ikke det som ekstrautstyr. Ser noen har opplevd lyden fra passasjerside og fra midtkonsollen, men jeg mener dette kommer fra ratt området. Noen som har erfaring med samme problem?

el-H

Sitat fra: castortroy på mandag 25. januar 2021, klokken 20:22
Har en 3 dager gammel bil som jeg har registrert noe merkelig oppførsel fra. I dag hørte jeg en slags klikkelyd som kom fra rattet, som varte ca 10-20 sekunder, etter jeg hadde kjørt 2-3 minutter fra senteret. Tidligere idag hørte jeg også samme lyd 2-3 minutter etter jeg hadde kjørt hjem fra jobb. Trodde kanskje det var radio men det klikket også med all lyd avslått. Plutselig blir lyden bare borte.

Har lest noen mener det har med spjeld og 4 soners klimaanlegg å gjøre, men jeg har ikke det som ekstrautstyr. Ser noen har opplevd lyden fra passasjerside og fra midtkonsollen, men jeg mener dette kommer fra ratt området. Noen som har erfaring med samme problem?


Det er noen som har hatt noe treghet i dørhåndtak utvendig, hvis dørhåndtakene ikke går helt tilbake etter at de har vært åpnet så kommer det klikkelyder etter noen minutter kjøring og varer en liten stund.

elektro

+1

Sjekk alle fire dørhåndtakene. Dytt på dem fra utsiden. Hvis tydelig er det, og problemet vedvarer, finnes det en verksted fiks for 2019 modell i alle fall. Dette skulde imidlertid ikke gjelde nye biler, men det kan jo alltids være nødvendig med justering/smøring/bytte av et håndtak.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

castortroy



nilsga

Høres ut som det samme som jeg opplevde her: https://elbilforum.no/index.php?topic=54464.0 I følge Møller er det bilen som kommuniserer med nøkkelen. Litt merkelig at det skal lage en slik lyd, men jeg har slått med til ro med det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA