Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e tron kort

Startet av Sandra87, fredag 22. januar 2021, klokken 23:31

« forrige - neste »

Orbit

Det blir nye priser fra 1/3, og i den sammenheng blir det mulig å si opp abonnementet pga endringen. Det hjelper ikke på det generelle problemet med 12 måneders bindingstid, men det gir en mulighet for de som vil ut av transit-avtalen her og nå. (City har uansett en måneds oppsigelsestid.)

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elektro

Synes det er utrolig synd at de går bort fra minuttpris på DC-lading. Gjelder vel BKK, Lyse, E.ON.. andre? Hadde vært mye bedre hvis de tredoblet minuttprisen.

Beveger meg muligvis litt off topic nå, men er også litt bekymret for at det er så billig å lade på Ionity med e-tron Charging Service. Vet også at ID.3 mf. har noen vanittig lave priser. Her lukter det kø. Det hadde vært mye bedre uten abonnement, ingen kW pris, kun 8 kroner per minutt for merkene som er på eiersiden, litt mer for andre. 10-12 kroner f.eks. Da ville ikke folk stått lenger enn nødvendig, og de med e-tron ville fremdeles kun betalt mellom 3,40 kroner per kWh (v. 140 kW snitteffekt) og, la oss si 4,80 kroner (v. 100 kW snitteffekt). For en premium tjeneste, med svært liten sjanse for kø.

En e-golf eier måtte betalt 240 kroner for å oppta pluggen en halvtime f.es. Det er vel ikke urimelig? 480 kroner for en time begynner å svi litt mer, men da står hen forhåpentligvis ikke der lenger. Vel og merke hvis det er godt merket, f.eks. med akkumulert pris i displayet på laderen som folk er vant med fra bensinpumper. Gjerne akkompagnert av et stort skilt med bilde av en stoppeklokke, og teksten HER BETALER DU PER MINUTT. Om, natten og "off hours" kunne det godt vært halv pris. Men det må være 100% ukomplisert.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Trond.m

4 kr/kwh er forsåvidt en grei pris, men ikke lav nok til å forsvare abonnementsprisen til ACS transit. Og prisen på AC lading gjør det helt uaktuelt å benytte. Da er det er det bare fordelen ved Ionity lading igjen. Den er jo stor, men man skal jo lade noen ganger før det lønner seg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA