Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Id3 salg hittil i 2021

Startet av ENTO, fredag 22. januar 2021, klokken 21:55

« forrige - neste »

ENTO

Hvis ikke jeg ser helt feil så ligger ID3 som nummer 18 av hittil iår mest solgte el-bil. Det svarer vel ikke til forventningene.

Daniel_0007

Kan være at de ikke har fått inn så mange biler enda i år men jeģ syns de haŕ priset seg litt ut når id4 1st ligger såpass nære i pris.
Model 3 2019 LR Rwd

RJK

Var noe rykter om at VW har forhåndsregistrert biler på seg selv i 2020, og så avskiltet de. Så har de muligens levert ut mange av disse etter nyttår, men de kommer da ikke med på 2021-statistikken. Visstnok en ikke ukjent øvelse for VW ut i fra de samme ryktene, som mente det har skjedd på ce-versjoner i flere år.


Dog, det er et rykte som er kommet frem i en annen tråd, og ikke noe noe jeg har funnet på. Vet ikke om det stemmer. Det er spekulert på om Tesla har gjort tilsvarende på endel biler de ikke rakk å levere ut i desember, men igjen, rykter som jeg ikke går god for. Men teorien antyder på at dette er mulig, og hensikten er jo klar.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Bidda

Er nok vanligere enn vi tror. Er kjent med at BMW tok inn et parti sorte 3-serie som ble registrert før de ble solgt for 2 år tilbake.
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

eisa01

Avhengig av hvordan de gjør dette, om det blir oppgitt i salgstallene osv, så kan det være ulovlig

BMW ble tatt for dette i USA: https://www.sec.gov/news/press-release/2020-223

ENTO

At en merkeforhandler registrerer biler på seg selv før nyttår er ikke noe enestående. Tyskerene har «bruktbiler» til salgs som på tysk heter «tageszulassung» dvs dagsregistrering på norsk. Dette for å nå salgsmål osv før nyttår. Har selv kjøpt flere VW'er i Tyskland mellom 2004 og 2010 når euroen lå ned i 7.40 Da var det jo mye å spare. Bilene var jo nye ! Det var en hake ved å kjøpe en slik bil, vet ikke om det er slik nå,men det er noe i forsikringsbetingelsene som sier: dersom du er første registrerte eier på en bil og bilen blir skadet x-antall % får du erstattet vraket med fabrikkny bil, dette med fabrikkny bil faller jo bort hvis forhandler selger deg en slik bil som ny. Leste for noen år siden om en Toyotaforhandler på Vestlandet som solgte disse bilene som nye.(uten å si noe om det til kjøper).

elektro

ID.3 er mest solgte elbil i Tyskland i januar i alle fall. Konsernet har åtte biler på topp 20 og 39% av elbilsalget. Som for øvrig økte med 254% i fjor. Og det er før ID.4 og Skoda ENYAQ leveransene har kommet ordentlig i gang. Og før e-tron Q4 og GT er på veien.. :o

Nuvel.. Tror nok ID.3 kommer tilbake i toppen av salgsstatistikken også i Norge når bilene med andre utstyrspakker egen spec- og bilene med ferdig software begynner å rulle ut. Ser ikke bort fra at ID.3 kan bli nr. 1 i 2021, uten konkurranse fra e-Golf. Personlig tror jeg det minste batteriet City Pure kan bli en hit, med 100 kW hurtiglading. Men de må gjøre ting som ryggekamera standard, altså..
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

OlaM

Dette viser bare enda tydeligere at vi alle sammen må slutte å tolke "mest registrerte denne periode" som "mest solgte denne periode".
'21 3LR

Electric cars in Norway

#8
Herlig!
Nå øker de produksjonen på ID. 3 og ID.4  :+1:

Se TU.no fra i går.

https://www.tu.no/artikler/volkswagen-oker-elbilproduksjonen/507321

SuperPG

Sitat fra: ENTO på fredag 22. januar 2021, klokken 21:55
Hvis ikke jeg ser helt feil så ligger ID3 som nummer 18 av hittil iår mest solgte el-bil. Det svarer vel ikke til forventningene.

Antar du har sett på oversikt over antall registrerte biler? som ikke er det samme som solgte.. noe journalistene heller aldri skjønner/skriver..
VW ID.3 1st plus

ENTO

All slik statistikk er vel basert på nyregistrerte biler og ikke solgte.

DCDriver

Noen som vet hva leveringstiden er, dersom man bestiller i dag?

ID4

Sitat fra: DCDriver på lørdag 13. mars 2021, klokken 11:01
Noen som vet hva leveringstiden er, dersom man bestiller i dag?

Burde ikke ...

Nilsern

Sitat fra: HelEl på torsdag 18. mars 2021, klokken 15:36
Sitat fra: DCDriver på lørdag 13. mars 2021, klokken 11:01
Noen som vet hva leveringstiden er, dersom man bestiller i dag?

Burde ikke ...

Der er masse ID.3 på finn.no og høyt verditap for de som kjøpte til full pris. Virker for meg som om det har vert flere biler enn markedet kan ta unna. Jeg tror du får bil på dagen hos mange forhandlere og at det er godt prutningsmonn. Det ligger 1st Plus demobiler ned til 325.000, noe som er nesten 100.000 under ny pris. Jeg mener at det er mye bil for pengene :-)

anorway

Og da kutter Volkswagen prisene på ID.3 i Norge.

Litt treg start på 2021, så prisjustering var vel nødvendig?



                                   Gammel pris     Ny pris   Endring
Pure Performance City   295.900,-   273.900,-   - 7,4 %
Pure Performance Style   329.700,-   307.700,-   - 6,7 %
Pro Performance Life           339.600,-   317.220,-   - 6,6 %
Pro Performance Business   378.600,-   350.220,-   - 7,5 %
Pro Performance Family   389.300,-   367.300,-   - 5,7 %
Pro Performance Tech     410.100,-   388.100,-   - 5,4 %
Pro S Tour                           435.300,-   413.200,-   - 5,1 %

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA