Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"keyless" med android mobil - fungerer, fungerer ikke

Startet av Wabby, fredag 22. januar 2021, klokken 13:45

« forrige - neste »

Wabby

Syns keyless med mobil er utrolig bingo med min TM3P.
Har Samsung S10+ og alle tillatelser som jeg kan se er slått på.

Noen her med Samsung som har fått dette til å fungere stabilt? Har så mange ganger opplevd å forte meg til bilen i regn og sludd og døra vil ikke åpne seg automatisk. Så da må jeg opp med mobilen og knote, eller dra frem nøkkelkortet.
TM3P 2021 - Oslo

Anderskri

Dama har android, Huawei P et eller annet. Det har vært veldig ustabilt. Jeg kjøpte nøkkel til henne ganske fort. For henne ødela det hele opplevelsen av bilen. Men et triks kan være å slå av alt av strømsparingsfunksjoner på BT, det ble litt bedre da, men ikke bra nok.

HCO

Kona hadde også Huawei og veldig ustabil keyless-funksjon. Vi forsøkte alle triks vi kom over, men endte med å kjøpe ny mobil...
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

DeepFu

Har Huawei P20Pro og fruen Har P30Pro. Det er litt sånn til og fra. Det kan gå måneder hvor det ikke er noen problemer, og så er det kanskje et par dager eller uker hvor det er helt bingo. Og det viker ikke som vi har problemene samtidig, eller at det har sammenheng med oppdateringer, så jeg har bare akseptert at sånn er det. Har enda ikke vært så ille at jeg har måttet ty til kortet. Som regel hjelper det å slå på og av flymodus.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Wabby

Takker for svar... Ser ut som det er en android gjenganger. Skal prøve å leke meg videre med forskjellige strømsparingsalternativer og overstyre for Tesla appen og se om det hjelper.
TM3P 2021 - Oslo

Syklist

Dersom Bluetooth er aktivert og Tesla-appen aktiv, skal det fungere.  Lurt å vekke denne i telefonen før du går ut i regnet.  Noen ganger er det enklere å dra fram nøkkelkortet...
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

Contango

Har hatt litt trøbbel innimellom på iphone også. Men så lenge appen er aktiv går det nesten alltid greit. Har allikevel kjøpt fob. Gjør det enklere dersom noen skal låne bilen ett ærend og spesielt ift å frigjøre ladekabel (bruker ikke TWC eller Tesla ladekladd).
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Tom

Har telefonen i høyre lomme,og vist jeg har venstre side til døren så vil den ikke funke før jeg snur med litt.. men ellers så kan jeg sitte inne og være tilkoblet bilen på blåtann, 40m unna.. :-\

eNORm


labiva

Opplevde det samme med min S10e. Dette løste problemet for meg.
Innstillinger - Søk - Optimaliser batteribruk - finn Bluetooth og slå av optimalisering.
TM3 LR 06/20

olie

Har Samsung Note 10+ og har ingen problemer. Som nevnt her, prøv å slå av Optimaliser batteribruk.

thebadger

Slå av batteriopyimaliseri g for Tesla-appen, slå på å tillate bluetooth-scanning for lokasjon.
Funket på min S10, S20 og ZenFone

Tom

Sitat fra: eNORm på fredag 22. januar 2021, klokken 16:31
Ingen problemer med OnePlus 7t og OnePlus Nord
Har og OnePlus Nord,men har et problem med at den kobler seg av og på bilen hele tiden med 4-5s mellomrom.. har du opplevd det? Unulig å snakke via handsfri med dette..

Elmo

Sitat fra: Wabby på fredag 22. januar 2021, klokken 13:45
Noen her med Samsung som har fått dette til å fungere stabilt?

Har brukt Samsung S8 helt uten problem så lenge jeg har hatt bilen (levert mars 2019)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Daxt3r

Opplevde svært ustabil tilgang på vår 2019 LR, sa ifra til Tesla og fekk bytta heile hjerna som går på tilkobling og navigasjon(var store problem med dette også). Etter dette hadde vi aldri problem igjen.
Fekk ny 2021 LR og har heller aldri hadd problem med å koble til, jobbar sjølv i nordsjøen å kan sitte der å koble meg kjapt til begge bilar. Dama har heller ikkje hatt problem å koble seg til med sin Samsung S7, har Huawei P30 Pro sjølv.
Kan være lurt å ta kontakt dersom det er veldig ustabilt då det kan være feil inne i konsollen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA