Kommer ikke spylervæske fra venstre visker

Startet av Steffinho, tir 05. jan 2021, kl. 22:54

« forrige - neste »

Steffinho

Noen andre som opplever at det ikke kommer spylervæske fra en av viskerne? Og evt har funnet en fiks for det? Ikke noe stort problem, men litt irriterende. Det danner seg et lag med skitt nederst i venstre hjørne som viskeren ikke klarer å fjerne.

Gjelder en 2021 M3P.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Woodbear

Min og virker litt slapp på venstre side på fb har noen tatt av dekslet under trunken ved spylevæsken og oppdaget at den ikke er koblet på eller i klem( tror hos meg er det det, siden det kommer noe)
Skal sjekke min imorra, -13, gidder ikke idag.
Evnt så funker ikke en av de tre dysene på viskern.
2021 model 3 hvit performance.

tomsleik

Samme problem på min 2021 LR. Kommer bare spylervæske når viskeren er helt øverst. Klarer ikke å få bort skit nederst til venstre pga dette..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Chris Aurora

Jeg ... vet ikke om jeg har dette problemet da jeg ikke har erfaring med hvordan det skal være, men det virker som om venstre visker pumper mindre enn den høyre...
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

olie

Har samme problem, får ikke bort skit nederst til venstre. Skal nevne det når jeg skal inn for å fikse en ripe som var ved utlevering.

Woodbear

kommer ut på begge mine viskere, men virker som en liten blind spot nederst til venstre ingenting treffer under kjøring, men testet stillestående, og traff... såvidt lol
2021 model 3 hvit performance.

RuneW

Har også lagt merke til at jeg knapt nok ser noe væske som kommer fra venstre side. Har til og med nevnt dette på service (og de gjorde etter sigende ett eller annet med det). Selv merket jeg ikke noe forskjell på før og etter, så ikke vet jeg hva de gjorde...

MEN jeg rutene blir fine ved bruk (hos meg), så kanskje det synes litt mindre, det som kommer ut fra venstre visker?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Daxt3r

Har akkurat samme problem her og, har bestilt service på det.
Nede til venstre og nesten heile passasjerside(enden av viskerane)

Bmwi3

Sitat fra: Daxt3r på ons 06. jan 2021, kl. 15:17
Har akkurat samme problem her og, har bestilt service på det.
Nede til venstre og nesten heile passasjerside(enden av viskerane)

Samme her..
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Handyman

Har dere som har problemer sjekket over at skjøter tilkoblinger på slangene er tette?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Bmwi3

Sitat fra: Handyman på ons 06. jan 2021, kl. 20:20
Har dere som har problemer sjekket over at skjøter tilkoblinger på slangene er tette?

Det er en splitter ny bil, jeg begynner ikke å skru på den. Tesla får ordne opp...
Sånn Tesla fenomen at du må begynne å fikse på egen bil selv om den er ny? :laugh:
Hehe men kanskje kvaliteten er så ræva?

Handyman

Sitat fra: Bmwi3 på ons 06. jan 2021, kl. 21:32
Sitat fra: Handyman på ons 06. jan 2021, kl. 20:20

Det er en splitter ny bil, jeg begynner ikke å skru på den. Tesla får ordne opp...
Sånn Tesla fenomen at du må begynne å fikse på egen bil selv om den er ny? :laugh:
Hehe men kanskje kvaliteten er så ræva?
Det skal ikke skurs! Hvis det var som på min bil så hadde ikke slangen blitt trykket langt nok inn op en skjøtenippel. Åpnet panseret og og brukte mine to hender og fire av fingrene for dytte den på plass. Hvis det kun er dette som er feilen så vil jeg tro de fleste foretrekker å gjøre dette selv, enn å dra til Tesla. Men alle gjør som de vil, det var bare et tips til noe som kunne sjekkes.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Chris Aurora

Må dekselet for 12V tas av eller er dette synlig uten å demontere frunken?

Bmwi3

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tor 07. jan 2021, kl. 10:08
Må dekselet for 12V tas av eller er dette synlig uten å demontere frunken?
Dekselet for 12v batteriet må taes av.

Chris Aurora

Sjekka på min, ser helt fint ut helt fra splitteren. Men merker at det er et mulig knipepunkt der linja går rundt armfestet.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA