Rattvarme lever sitt eget liv

Startet av Thorvald, lør 02. jan 2021, kl. 10:01

« forrige - neste »

Thorvald

Har to bugs med rattvarmen i min S.

1: Jeg setter på rattvarme og kjører en tur, for så å parkere bilen og forlate den i f eks 10 min. Når jeg da kommer tilbake til bilen er rattet glovarmt. Altså blir rattvarmen stående på, når jeg forlater bilen, med mindre jeg fysisk slår den av før jeg parkerer. Alt annet slår seg av, og bilen låses som vanlig. 

2: Hvis jeg åpner klimainnstillinger vi app for å forvarme bilen, og trykker slå på klimaanlegg kommer gjerne ratt og sete-varme automatisk på med det samme i appen. Dette er sikkert basert på at jeg brukte dette forrige gang. Men om jeg går inn i bilen etter en stund er ratt og sete fortsatt kaldt. For å få ratt/setevarme via appen må jeg derfor først slå det av og på en gang. Og slik er det hver eneste gang.

Noen som har vært borti lignende? Det har vært slik gjennom flere software-versjoner. Er det «bare slik det er», eller finnes det en fix?

Sulle

Var slik på vår bil forrige vinter. Bruker sjelden rattvarme, så vet ikke om det er slik enda ...
Model Y AWD 2025 - FSD overført fra MS
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1 - Solgt
Think Li 2010 - Ute av drift
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland

fonberg

Er slik hos meg også, jeg bare skrur av og så på igjen ratt/setevarme for sikkerhets skyld.
Er forøvrig veldig fornøyd med hvor kjapt bilen varmes opp.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA