Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Lavt" stativ så skiboksen ikke står på "stylter"

Startet av Vannkraft, fredag 01. januar 2021, klokken 23:05

« forrige - neste »

Vannkraft

Første sesongen kjørte jeg uten skiboks, men i år børstet jeg støvet av min Packline, og den passet ganske bra til bilen, MEN......

Det står jo altfor høyt på standard stativet til Jaguar.

Finnes det noen annen løsning?

Maxwell_400

Tror det er Yakima som bygger lavest;

https://www.yakima.no/vehicle-finder/combination/view/make/jaguar/make_id/100329/model/113985/year/2019/variant/150529

står at det ikke egner seg for glasstak men jeg forstår ikke helt hvorfor, innfestingene og dimensjonene er jo de samme.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

RJK

Kan vel komme av at man ikke får åpnet takluke, om ønskelig, med det lavest byggende stativet. Dersom du mot formodning aldri kommer til å åpne takluken i en slik situasjon, så er det vel neppe noen problemer.


Med forbehold om at jeg ikke vet om takluken heves og føres bakover, eller kun skyves inn mellom det faste taket og foret i en egen lomme. Mitt tak (kan) vippes opp i bakkant. Det går fint med mitt stativ og boks, men det er jo en annen bil og muligens en annen løsning på takluka.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

RJK

Sitat fra: JorgenM på søndag 03. januar 2021, klokken 19:22
Jaguar har ikke takluke :+1:


Ser ikke ut som den har mulighet for panoramatak heller. Burde kanskje sjekket det ut først...


;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo


RJK

Sitat fra: Counterpointer på søndag 03. januar 2021, klokken 23:35
Panoramatak har den


Javel, ja. Da kan man ikke stole på den infoen som ligger ute hos Jaguar, eller de har gjemt den. Denne gangen sjekket jeg nemlig før jeg skrev innlegget. Men tydeligvis ikke godt nok, siden jeg ikke fant den infoen...


Men, når jeg sjekker nå, så får jeg det frem. Jaja, på tide å legge seg nå.  8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Vannkraft

dette ser lavere ut, men det ser ikke ut som om det ahr en profil som passer til kanten mellom glasstak og bilen. Kanskje det er det de sikter til. Noen som har prøv dette?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA