Autopilot på nye model 3

Startet av chrisekeli, tirsdag 29. desember 2020, klokken 23:32

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: chrisekeli på onsdag 30. desember 2020, klokken 00:26
Sitat fra: Handyman på onsdag 30. desember 2020, klokken 00:17
Er ringen rundt rattsymbolet på skjermen blitt blå hele veien rundt?
Hvis ikke er ikke kalibreringen ferdig.

Nei, det har den ikke. Er det sånn at den plutselig blir blå da og så funker det?
Sirkelen blir gradvis mer blå og når kalibrering er ferdig.
Se i manualen og søk på kalibrering, der er det godt forklart, og også når du skal kontakt Tesla dersom det ikke fungerer.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

Sitat fra: helge89 på onsdag 30. desember 2020, klokken 00:18
Egentlig en altfor lite diskutert funksjon her inne på forumet er roadside assistance.

Det er tlf. nr som står inne på software siden (?).

De kan se på bilens status og gjøre endringer, troubleshooting og sette opp avtaler for deg.

Det er internasjonalt nr. så det er alltid bemannet.
Helt enig, og så er det overraskende få som leser eierhåndboka. Der står faktisk det meste. RTFM ;)

chrisekeli

Den har bare vært like grå hele tiden. Skumma gjennom manualen tidligere og fikk en følelse av at det var noe som ikke stemte så derfor jeg posta. Blir nok en telefon uansett imorra da

chrisekeli

Handyman

Ring fra skjermen i bilen. Tror det er Service-siden, men usikker.

chrisekeli

Snakket med de i dag og fikk i svar at ap med autosteer og tacc ikke var inkludert siden det ikke står på kvitteringen. Synes det er veldig merkelig for det står jo at AP inkludert når man bestiller. Har de fjernet autosteer og tacc fra ap i faceliften da og kaller det allikevel autopilot? Bestillingen ble lagt inn i midten av desember. Er det noen som fikk utlevert nå i romjula som har opplevd det samme?

Det blir visstnok sendt ut en oppdatering med 3 mnd prøveperiode på fsd, men etter det er det tilbake til sikkerhetspakken sa dem.

Handyman

Sitat fra: chrisekeli på onsdag 30. desember 2020, klokken 16:15
Snakket med de i dag og fikk i svar at ap med autosteer og tacc ikke var inkludert siden det ikke står på kvitteringen. Synes det er veldig merkelig for det står jo at AP inkludert når man bestiller. Har de fjernet autosteer og tacc fra ap i faceliften da og kaller det allikevel autopilot? Bestillingen ble lagt inn i midten av desember. Er det noen som fikk utlevert nå i romjula som har opplevd det samme?

Det blir visstnok sendt ut en oppdatering med 3 mnd prøveperiode på fsd, men etter det er det tilbake til sikkerhetspakken sa dem.
Hæææ... når jeg går inn i bestilling nå så står følgende tekst:
Autopilot - Inkludert
Gjør det mulig for Teslaen å styre, akselerere og bremse automatisk for andre kjøretøy og fotgjengere i kjørebanen.

Dette bør du sjekke opp i nærmere, jeg tror det er en misforståelse ute og går ang. FSD (Fullverdige selvkjørende egenskaper).
Hva står i detaljer om bilen eller på fakturaen inne på Tesla-kontoen din?

knegg

Sitat fra: chrisekeli på onsdag 30. desember 2020, klokken 16:15

Dette høres helt feil ut 🧐
2020 Model 3

TøddiVedder

chrisekeli

Det sto Autopilot - Inkludert da jeg bestilte, men det står ikke noe om ap i dokumentene i tesla-kontoen. Det var ikke inventory, bestilte på vanlig måte.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

chrisekeli

Ja, jeg trodde alle model 3 var med ap. I hvertfall lr. Var ikke så mye hjelp i han jeg snakket med, er det noen som vet hvor man skal henvende seg når det gjelder sånt? Kjipt å bruke 1t i telefonkø hvert gang man skal få svar på noe..

helge89

Du kan ringe til butikken du valgte utlevering i. Du skal ha en selgerkontakt som var ansvarlig for deg der.

Ev. kan du ringe delivery eller sende epost.

chrisekeli

Ok, takk.

Står det autopilot i fakturaen deres?

helge89

Edit: Dette er FSD også, men det skal stå på alle bilene uansett.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA