Autopilot på nye model 3

Startet av chrisekeli, tirsdag 29. desember 2020, klokken 23:32

« forrige - neste »

chrisekeli

Hei!
Jeg henta min nye model 3 lr i dag og har hele tiden hatt inntrykk av at det var inkludert autopilot med autosteer og tacc. Men det er bare autopilotens sikkerhetsfunksjoner eller hva det kalles. Autosteer og tacc kan oppgraderes for rundt 30k. Jeg synes dette virker veldig villedende fra tesla siden det klart og tydelig sto inkludert autopilot, og sikkerhetsfunksjonene er ganske langt unna hva jeg vil kalle autopilot. Er det noen som vet om dette er riktig og er det flere som har stusset over det samme?

apehest

Jeg har hatt kjerra i to uker, har ikke fsd, men har tacc og ap.

Du har ikke glemt å slå det på da?

chrisekeli

Hvordan slått det på da mener du? Eneste som kan minne om ap i menyen er unngåelse av filskifte, men det er bare en sikkerhetsfunksjon

Kim-

Under autopilot og så autostyring? Øverste valget
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

chrisekeli

Det valget er ikke der. Øverste valget er forhåndsvisning av selvkjørende funksjoner. Men det er bare forhåndsvisning av hvordan det ser ut på skjermen, ikke noe fungerende fsd. Har kjørt 20 mil og så burde være nok om den måtte kalibreres. Får vel prøve å komme gjennom til tesla i morgen da.

apehest

Har nok skjedd en glipp i forhold til aktivering ved utlevering da.

Kim-

Snodig. Du skal ha AP. Bare å ringe eller kjøre innom
2023 Tesla Model Y LR

ToWalkOrDrive

Mener å ha lest at det kan ta litt tid før bilen kalibrerer seg med kameraer osv, sånn at autopilot virker. Litt på samme måte som dekksensorene. Kan være du bare trenger noen flere mil...eller en restart av dataen.
Tesla Model Y                         2021-

chrisekeli

Ja, det var det jeg også tenkte. Satser på det ordner seg i morgen.
Takk for svar!

chrisekeli

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 30. desember 2020, klokken 00:12
Mener å ha lest at det kan ta litt tid før bilen kalibrerer seg med kameraer osv, sånn at autopilot virker. Litt på samme måte som dekksensorene. Kan være du bare trenger noen flere mil...eller en restart av dataen.

Ja, lest det samme selv. Men ikke 20 mil.
Men det ordner seg sikkert

Handyman

Er ringen rundt rattsymbolet på skjermen blitt blå hele veien rundt?
Hvis ikke er ikke kalibreringen ferdig.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

helge89

Egentlig en altfor lite diskutert funksjon her inne på forumet er roadside assistance.

Det er tlf. nr som står inne på software siden (?).

De kan se på bilens status og gjøre endringer, troubleshooting og sette opp avtaler for deg.

Det er internasjonalt nr. så det er alltid bemannet.

chrisekeli

Sitat fra: Handyman på onsdag 30. desember 2020, klokken 00:17
Er ringen rundt rattsymbolet på skjermen blitt blå hele veien rundt?
Hvis ikke er ikke kalibreringen ferdig.

Nei, det har den ikke. Er det sånn at den plutselig blir blå da og så funker det?

Kim-

Ja, kalibreringen av kameraene må bli ferdig
2023 Tesla Model Y LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA