Forbedret autopilot

Startet av Rafa ali, lør 26. des 2020, kl. 13:33

« forrige - neste »

Rafa ali

Hei
1. jeg har en tms 2017 som stor på at jeg har forberede autopilot..
Egentlig hva betyr det?det går an å kjøre på autopilot men når man byte pil da kommer meld byte pil er ikke tilgjengelig eller ikke mulig så slo av den..jeg forstår ikke den noen ganger det fungerer .snakket med Tesla service ved leveringen bil de sa jeg må kjøpe selv drive som koster 30.000 c.a. da det er mulig å byte bil på motor vein ved autopilot etter bil vært verksted de sa den funksjonen fungerer det har prøvd bilen på motorvein.
2.jeg oppgradert bil CCS nylig og prøvde forskjellige hurtig lader .50 watt .75 watt 150 watt. Tesla sin super charger jeg fik ikke mer enn 25 til 28 watt Max ved lading.det jeg forstår det er kaldt ute og bilen står  ute plus daglig min kjøring er sånn 2 til 3 mil kanskje batteriet er ikke si nok varm.likevel ved hurtig lading 28 watt så lav Effekt .
Forhånd takk for tipsene.

JorEl

Hei Rafa

1. Tesla sin oppgraderte AP-pakke er sikkert EAP. Tesla har hatt litt forskjellige konfigurasjoner, AP1, AP2.0, AP2,5, AP3, MCU1og2 osv +Betaversjoner av AP-sw.

2.Bilen min lader også fra 30kw-100kw, og det er temperaturen på batteripakken som "bestemmer". Lader man under 60kw koster får man 50% avslag på strømprisen, som vel er 1,7kr.

Godt Nyttår
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Rafa ali

Hei takk for svaret og godt nyttår

Bilen min står autopilot 2.5 og mcu1..
Lader man under 60kw koster får man 50% avslag på strømprisen, som vel er 1,7kr.

Hvordan man får avslag fra prisene ?
Blir det automatisk?
Og det gjelder alle selskapene grønkontakt.fortum.circle K ?
gjelder det hvis du lader  150watt  watt hurtiglader
Sel
Jeg ladet 2 ganger på 50 watt hurtiglader
gjennomsnitt jeg fikk 28 watt på Fortum og 28 på Grøn kontakt...
Prøvde igår Tesla sin super charger  der fikk også 28 watt men etter en tima kjøring da batteri er nok varm så jeg ladet på circle K 150 hurtiglader fikk det 60 watt..

fonberg

1,7kr/kW gjelder kun Teslas egne superladere (som er tilgjengelig kun for Teslas biler pr i dag). Andre priser hos andre ladetilbydere.

Hvis bilen din står parkert ute vinterstid, trenger den nok mer enn en time kjøring for å nå driftstemperatur.
Du bør ha egen ladeløsning der du vanligvis parkerer (hjemme og/eller jobb) for at det skal være praktisk å ha elbil, hurtiglading er ment for lading underveis på langturer.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

Rafa ali

Det stemmer som du sa..jeg kjørte en tima på motorvein da bilen ladet opptil 60 watt

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA