Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parkering og lading av elbil på Sandfærhus parkering

Startet av testO, fredag 25. mai 2012, klokken 20:21

« forrige - neste »

testO

Var for en tid tilbake i kontakt med sandfærhus angående parkering å lading av elbil. da hadde de ikke mulighet til å lade.
Nå har de imidlertid fått fått dette på plass og har muligheten til å lade elbiler.

De har i utgangspunket tenkt å ta 50,- kr for lading og jobben. De lurte på hva jeg syntes om det.

Ønsker å lufte dette med dere andre elbilister.

Alternativene er:
-Parkering i Avinors parkeringshus på elbilplass, og stå på lading mens man er ute og reiser.
- Lading med hurtiglader til kr. 10,- pr. min.

I de fleste tilfellene når jeg er ute og reiser og parkerer bilen på Værens, er jeg borte 1-2 uker. Personlig synes jeg ikke kr 50,- er så gale for å få bilen ladet og klar til jeg henter bilen. Sist jeg var ute på reise stod bilen 1 uke i parkeringshuset og opptok en elbilplass. Stod da 100% ladet, noe som sikkert ikke er optimalt i forhold til bateriene.
Mitsubishi i-MiEV 2012 Ocean Blue - Solgt
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

ihansen

Ja, kjære vene. 50 kr ekstra for å ha bilen ladet og klar for hjemreise er selvsagt helt ok!
Trondheim

Stolt eier av Nissan Leaf i sølv siden 2012 og rød Tesla Model 3 LAWD. Tidligere eier av rød Tesla Model S 90D og hvit Tesla Model X 90D.

mariowing

50 kroner er en grei pris, det hadde jeg betalt uten å tenke noe mer over det. Skal tipse Rygge om dette for der er det jo helt "dustete" opplegg med landingen :-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

GOLF-raider

#3
At bilen er fulladet når du kommer tilbake fra reise er avhengig
av hvor mange km. du må ha på batteriet for å kjøre bilen hjem.
Hvis du bor i Trondheim / Malvik / Klæbu / Selbu / Tydal / Melhus  / Skaun /
Meråker kommune så holder strømmen i batteriet godt til hjemturen hvis
batteriet var fulladet da du dro hjemmefra. Da er det jo bare tull å betale
Sandfærhus for å lade bilen mens du er bortreist.
Når jeg reiser bort så beregner jeg at batteriet på Golfen er
sånn ca. halvladet mens jeg er borte.
Det mener jeg er godt for batteriet i bilen min.
Når jeg returnerer til Værnes så bør pila på strømmåleren stå ca rett opp
("halv tank"). Da kan jeg kjøre ihvertfall 70 km rett hjem for å koble
til ladekabelen. Er det vinter og kaldt så er det nu blitt mange plasser
å stoppe for en 10 - 15 minutters hurtiglading og en pølse _ _ _
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

leafnor

Alternativet er å bruke 20 minutter på en av de hurtigladerne Fortum nå har plassert ikke langt unna Sandfærhus. Men det blir ikke 100% på 20 minutter, med mindre batteriet var så og si fullt fra før.
Så, 50 kroner for "full tank" synes OK.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Burger

Så vidt jeg husker så vil Sandfærhus parkering vite når man kommer, så de kan hente bil, starte oppvarming av de etc. Så om de kobler til strøm 12 timer før man lander så er det jo en kjempeservice.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA