Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Service og oppdatering

Startet av unik42, tirsdag 22. desember 2020, klokken 11:55

« forrige - neste »

unik42

Smekker disse to inn i samme post:

Den nye Leafen min skal på førsteårsservice og jeg må si at jeg er rimelig sjokkert over prisen Nissan/Bilsenteret Haugesund tar for en service - tett oppunder 4000kr! Når andre merker klarer seg to år uten service er det rimelig irriterende at jeg må betale 4000 for å opprettholde garantien. I tillegg sier de at de må ha bilen inne en hel dag for å "oppdatere en reducer" (sitert mail).

Noen som har erfaring med rimeligere servicer på Haugalandet og kjenner dere til denne oppdateringen?
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

kaffer

Prisen på service ser ut til være den samme over alt, det kan tyde på et prissamarbeid innen Nissan konsernet. Hvilket jeg trodde var ulovlig?
Straffen for å ikke foreta service er trussel om å fjerne deler av nybilgarantien. Så det er bare bøye seg i støvet og betale for skifte av kupefilter og lite annet...........

Thomas Parsli

Store forhandlere som Birger N Haug og Mobile har nok som mål at prisen er lik over hele landet, men Nissan legger ingen andre føringer enn å spesifisere servicepunkter og estimert arbeidstid.

Så er det opp hvert enkelt verksted å vurdere om de kan gjøre jobben raskere og/eller ta mindre betalt for samme jobb.

Det er en lang tråd (helt tilbake fra 2014) her: https://elbilforum.no/index.php?topic=16876.330

2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

unik42

Summa sumarum var at jeg leverte bilen til et Meca-verksted, de fulgte vedlikeholdspunktene, og jeg betalte 2200 inkludert smøring av glidere.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Arthur Morgan

Sitat fra: kaffer på fredag 29. januar 2021, klokken 09:01
Prisen på service ser ut til være den samme over alt, det kan tyde på et prissamarbeid innen Nissan konsernet. Hvilket jeg trodde var ulovlig?
Straffen for å ikke foreta service er trussel om å fjerne deler av nybilgarantien. Så det er bare bøye seg i støvet og betale for skifte av kupefilter og lite annet...........


Det man kan gjøre er og skifte pollenfilter og kupe filter selv, så si i fra til verksted at dem skal trekke fra det på service, sparer litt der. Men det aller beste er og kjører service på et uavhengig frittstående verksted med kompentanse på elbiler. Halve prisen glatt. Nybilgaranti består. Jeg tror færre og færre folk er opptatt av den biten på at bilen MÅ på merkeverksted for og opprettholde annenhåndsverdi osv.

Arthur Morgan

Sitat fra: Arthur Morgan på søndag 31. januar 2021, klokken 02:08
Sitat fra: kaffer på fredag 29. januar 2021, klokken 09:01
Prisen på service ser ut til være den samme over alt, det kan tyde på et prissamarbeid innen Nissan konsernet. Hvilket jeg trodde var ulovlig?
Straffen for å ikke foreta service er trussel om å fjerne deler av nybilgarantien. Så det er bare bøye seg i støvet og betale for skifte av kupefilter og lite annet...........


Det man kan gjøre er å skifte pollenfilter og kupe filter selv og det man kan skifte selv, så si i fra til verksted at dem skal trekke fra det på service, sparer litt der. Men det aller beste er og kjøre service på et uavhengig frittstående verksted med kompentanse på elbiler. Halve prisen glatt. Nybilgaranti består. Jeg tror færre og færre folk er opptatt av den biten på at bilen MÅ på merkeverksted for og opprettholde annenhåndsverdi osv.
det er mitt inntrykk hverfall etter noe efaring med kjøp og salg av nye biler

Skrotten

Hadde min 2020 modell 40kwh på første service hos Aasen Bil Minnesund i januar og betalte 3492,-

Markud

Har betalt 3950 kr... det var kjappest service..på.40min ... hos NISSAN i Bergen :)

amstray

Da jeg kjøpte Leaf (2018) fikk jeg service de første tre (eller var det fem?) årene for 7.000kr i en pakke på kjøpet. Litt bedre deal enn 4k i året, i alle fall, men fortsatt vesentlig mye dyrere enn Tesla (som jeg kjører nå, fordi rapidgate gjorde meg gal).
2024: VW ID4
2020: Tesla Modell 3 SR+ - solgt
2018: Nissan Leaf  40kw - solgt

elektrolux

Sitat fra: Markud på mandag 08. mars 2021, klokken 19:26
Har betalt 3950 kr... det var kjappest service..på.40min ... hos NISSAN i Bergen :)

Det er nøyaktig 10x den timeprisen vi tar hos Elbilhjelpen.no. AS  :o
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Marius Kotsbak

Prøvde å finne billigere alternativer, men da ble det uten smøring av bremsene. De byttet også til kullfilter i kupefilteret og tilbød lånebil mens den var inne. Så var vel egentlig verdt det, iallefall de 2-3 første årene.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA