Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester av Mach-E

Startet av daktari, tirsdag 15. desember 2020, klokken 13:49

« forrige - neste »

Mustang-fyren

#30
Bakhjulsdrift vs. firehjulsdrift i test:
På papiret skiller det 70 km – i praksis skiller det 8 km
Du sparer nærmere 100.000 kroner på å nøye deg med en Mustang Mach-E som bare driver på bakhjulene. Men glem de sju milene du skulle fått i ekstra rekkevidde.
Motors test viste altså en forskjell i rekkevidde på bare 2,2 prosent i minusgrader og med vinterdekk. I det perspektivet framstår Mustang Mach-E med firehjulsdrift som en vesentlig bedre vinterbil – selv om den er dyrere.
https://motor.no/bakhjulsdrift-firehjulsdrift-ford/pa-papiret-skiller-det-70-km--i-praksis-skiller-det-8-km/191578

Electric cars in Norway

#31
Se dette. Lang video. Lenke til TB sin video.

https://youtu.be/ah1-93ABItA

Del 2 her: https://youtu.be/E-JhfP7NYMA

Electric cars in Norway

#32
Oppsummert på slutten av del 2 sier han at bilen leverer stort sett bra på alt! 

Han klarer ikke å finne noe veldig negativt.

Jeg er helt enig og med "lav pris ift det segmentet" i tillegg så er dette et meget godt valg. Så bilen utvendig denne uken i utenfor butikken og den skiller seg ut i mengden av biler, nå om dagen...men det er det jo flere som gjør..
Bilen gjorde det jo bra i tv2 testen også.

hELgenen

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 18. februar 2021, klokken 07:13
Oppsummert på slutten av del 2 sier han at bilen leverer stort sett bra på alt! 

Han klarer ikke å finne noe veldig negativt.

Jeg er helt enig og med "lav pris ift det segmentet" i tillegg så er dette et meget godt valg. Så bilen utvendig denne uken i utenfor butikken og den skiller seg ut i mengden av biler, nå om dagen...men det er det jo flere som gjør..
Bilen gjorde det jo bra i tv2 testen også.

Husk at Teslabjørn tester i all hovedsak elbil egenskapene - altså rekkevidde,forbruk,ladehastighet osv.
De som vurderer denne bilen bør også prøvekjøre den og se over egne ønsker/krav til en bil som sådan.
Det skulle være overkommelig å få dette til ettersom en del forhandlere har biler tilgjengelig.
Ellers har Ford forpliktet seg til å levere kun elbiler til Europa innen 2030 :

https://www.elbil24.no/nyheter/ford-kun-elbiler-i-europa/73422229

Og dette må jo sees på som et pluss da vi kan regne med å få et Ford forhandlernett i Norge som på sikt
også virkelig kan elbiler

tomv.h

Teslabjørn nettop gjeninnført 1000km test, totalt 11 timer og 30 minutter

https://youtu.be/m7m3ehVMMpg
https://youtu.be/KiYf5kWloRc
Ford Focus Electric 2017
Ford Mondeo AWD Aut.
Ford Focus 1.4 1998

daktari

Sitat fra: tomv.h på søndag 21. februar 2021, klokken 00:34
Teslabjørn nettop gjeninnført 1000km test, totalt 11 timer og 30 minutter

https://youtu.be/m7m3ehVMMpg
https://youtu.be/KiYf5kWloRc
11t 30 var bare sånn passe bra må jeg si.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Daniel_0007

Sitat fra: daktari på søndag 21. februar 2021, klokken 23:26
Sitat fra: tomv.h på søndag 21. februar 2021, klokken 00:34
Teslabjørn nettop gjeninnført 1000km test, totalt 11 timer og 30 minutter

https://youtu.be/m7m3ehVMMpg
https://youtu.be/KiYf5kWloRc
11t 30 var bare sånn passe bra må jeg si.

Til å være vinter er det meget bra ulempen at han måtte stoppe ofte, går rimelig tregt med lading etter 50%
Model 3 2019 LR Rwd

4Matic Fanatic

Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 10. februar 2021, klokken 20:13
Må sees. TV2 tester. Kommer på tv også.
https://www.tv2.no/v/1631717/
Snodig at de sammenligner bagasjeplass med XC40 uten å nevne at Mustangen har 100l foran i tillegg...

hELgenen

Sitat fra: 4Matic Fanatic på søndag 21. februar 2021, klokken 23:59
Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 10. februar 2021, klokken 20:13
Må sees. TV2 tester. Kommer på tv også.
https://www.tv2.no/v/1631717/
Snodig at de sammenligner bagasjeplass med XC40 uten å nevne at Mustangen har 100l foran i tillegg...

Poenget om at Ford har større plass enn Volvo kom jo tydelig frem uansett. Synes  forøvrig "testen" var svært overfladisk,men det var kanskje å forvente her?

Heldigvis er det mange flere og mer omfattende tester der ute. Og ikke minst prøvekjøring er mulig.

Personlig er jeg litt skuffet over Mach-e. Synes kjøreegenskapene ikke holder mål mot en del konkurrenter. På glatte vinterveier innbyr den ikke til trygg kjørefølelse. Og så har du USA setene beregnet for andre kropper enn min egen. På denne bilen vil jeg anbefale prøvekjøring før kjøp. Trives du i den er det mye bil for pengene.

4Matic Fanatic

Sitat fra: hELgenen på mandag 22. februar 2021, klokken 07:34
Personlig er jeg litt skuffet over Mach-e. Synes kjøreegenskapene ikke holder mål mot en del konkurrenter. På glatte vinterveier innbyr den ikke til trygg kjørefølelse. Og så har du USA setene beregnet for andre kropper enn min egen. På denne bilen vil jeg anbefale prøvekjøring før kjøp. Trives du i den er det mye bil for pengene.
Skjønte såpass fra kommentarene jeg har fått med meg fra Bjørn Nyland, han kategoriserte den som "typisk amerikansk" på veien.
Har ikke sett hva tallene kom på når det gjaldt forbruk - er inntrykket at den går noe lengre enn I-Pace/EQC på vinterføre?

hELgenen


4Matic Fanatic

Sitat fra: hELgenen på mandag 22. februar 2021, klokken 15:50
Ja - jeg tror dette er en bil som klarer seg svært bra mot nesten alle konkurrenter :
Mulig det er bare jeg som har blitt så vant med det jevne gnaget om hvor mye strøm I-Pace bruker at jeg forventer nye biler på markedet skal gå mye lengre og bruke mindre strøm, men det viser det seg stadig at de ikke gjør det når de lander i norsk klima..

turfsurf

Sitat fra: 4Matic Fanatic på mandag 22. februar 2021, klokken 20:40
Mulig det er bare jeg som har blitt så vant med det jevne gnaget om hvor mye strøm I-Pace bruker at jeg forventer nye biler på markedet skal gå mye lengre og bruke mindre strøm, men det viser det seg stadig at de ikke gjør det når de lander i norsk klima..
Strømforbruket til I-Pace er sånn midt på treet. Volvo og Polestar har jo greid å bevise at man kan gjøre det værre.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Electric cars in Norway

Ja, den bilen er tøff og lader sinnsykt raskt - 150kW!!! se bilde fra TB sin video.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA