Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladeutfordringer

Startet av nosi1202, tirsdag 15. desember 2020, klokken 10:29

« forrige - neste »

bjaolsen

I det tilfellet jeg refererte var det i ladeporten så vidt jeg forstår.

Ellers så virker det som om våre biler har samme problem. Lader bare på TN ikke på IT uansett hvilken type tilkoblingsløsning (noe som får meg til å tenke at det nok ikke er noe så enkelt som en løs plastdings i pluggen)

bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

bjaolsen

Da har BOS Lier lastet opp ny programvare på "alle computere" og fjernet feilmeldinger. Nå lader den som den skal ser det ut til.

:D
bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

Sandstrøm

Høres jo bra ut at det nå funker som det skal. Tydelig at det ikke er "bare bare" med all elektronikken i nye biler. :+1:

nosi1202

Stadig vekk ingen løsning her. Bilen er hos BOS på sjuende uka. Har riktignok tilsvarende bil som lånebil, men ganske håpløst at de ikke finner en løsning.

Etter mye om og men, viser det seg at den aktuelle bilen er utstyrt med 11kw-lader (som ingen har bedt om, eller betalt 6700,- for). I følge BOS er det "tilfeldig" hvilken lader de leverte bilene har. Det er jo også noe. 
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

Sandstrøm

Utrolig at det leveres ut biler med "feil" ombordlader når kunden har vært nøye med å bekrefte hva bilen skal leveres med. Men at det skal gå sju uker med bilen på verksted for å finne ut av problemet høres jo helt utrolig ut! >:(

Orbit

De fleste ladekabler beregnet for 11 kW TN-nett, har også en modus for bruk på IT-nett. Er ofte litt spesielle knappetrykk som skal til for å bytte modus, men kan være det står i brukerhåndbok. F.eks. JuiceBooster og Audi sin 11 kW ladekabel har dette.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

nosi1202

Sitat fra: Orbit på tirsdag 19. januar 2021, klokken 13:57
De fleste ladekabler beregnet for 11 kW TN-nett, har også en modus for bruk på IT-nett. Er ofte litt spesielle knappetrykk som skal til for å bytte modus, men kan være det står i brukerhåndbok. F.eks. JuiceBooster og Audi sin 11 kW ladekabel har dette.

Det er Mennekes kabel. Har både 1-fas og 3-fas uten at det utgjør noen forskjell på IT-nett.
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

nosi1202

Sitat fra: Sandstrøm på tirsdag 19. januar 2021, klokken 13:42
Utrolig at det leveres ut biler med "feil" ombordlader når kunden har vært nøye med å bekrefte hva bilen skal leveres med. Men at det skal gå sju uker med bilen på verksted for å finne ut av problemet høres jo helt utrolig ut! >:(

Min kilde er den lokale BOS, ta det med en klype salt. De virker ikke spesielt kompetente. Hadde den 11-kw laderen virket hadde det jo vært en bonus, men når den ikke virker er det bare irriterende.

Fordelen nå, om ikke annet, er at den aktuelle bilen har gått 50 mil på 2 måneder. Lånebilen har gått 3200 km  ;)
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

Tjafsaren

Skal være glad dette ikke er meg. Da hadde den bilen vært kjørt nærmere 7-900mil.. hadde BoS blitt fornøyd  :o

nosi1202

Tja, det virker ikke som de bryr seg nevneverdig om at demobilen er borte på sjette uka😂
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

bjaolsen

Sitat fra: nosi1202 på tirsdag 19. januar 2021, klokken 10:29Etter mye om og men, viser det seg at den aktuelle bilen er utstyrt med 11kw-lader (som ingen har bedt om, eller betalt 6700,- for). I følge BOS er det "tilfeldig" hvilken lader de leverte bilene har. Det er jo også noe.

Måtte ut og teste med en 3-fase kabel og kan melde om at jeg også har fått 11kW lader uten å ha bestilt den  8)

Veldig kjedelig at din lokale forhandler skal trenge så lang tid å få orden på dette.
bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

nosi1202

Sitat fra: bjaolsen på søndag 24. januar 2021, klokken 15:21
Sitat fra: nosi1202 på tirsdag 19. januar 2021, klokken 10:29Etter mye om og men, viser det seg at den aktuelle bilen er utstyrt med 11kw-lader (som ingen har bedt om, eller betalt 6700,- for). I følge BOS er det "tilfeldig" hvilken lader de leverte bilene har. Det er jo også noe.

Måtte ut og teste med en 3-fase kabel og kan melde om at jeg også har fått 11kW lader uten å ha bestilt den  8)

Veldig kjedelig at din lokale forhandler skal trenge så lang tid å få orden på dette.

Haha. For et opplegg. Er jo ran å betale 6700,- for dette i tilfellet. Det er ikke min bil og fadern som er bileier er strålende fornøyd med gratis lånebil  :laugh: Da skjer det egentlig ikke noe virker det som
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

nosi1202

Da er bilen tilbake fra BOS med ny software. Den lader nå på den aktuelle hjemmeladeren, men uvisst om den lader på andre ladere med IT-nett. De har drevet med div oppdateringer og tilpassinger til hjemmeladeren.
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

nosi1202

Da har jeg testet å lade bilen på 400V-TN igjen. Det virker selvsagt ikke nå som den lader på 230V-IT. E-golf lader forøvrig smertefritt begge steder.
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

bjaolsen

bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA