Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

trådløs mobil lading/ QI plate

Startet av SuperPG, mandag 14. desember 2020, klokken 10:13

« forrige - neste »

SuperPG

Siden jeg ikke har max, men plus utgaven så har jeg ikke trådløs lading av mobil i min ID.3, en av de få tingene fra Max jeg kunne tenkt meg, men var jo ikke mulig å bestille som ekstra på en 1st..

prøver å tråle nett etter en QI plate som passer i midtkonsoll som jeg kan koble på usb-c uttaket. Noen som har noen tips om plate som kan passe? ebay/amazon eller lignende sider?
VW ID.3 1st plus

Griners

Hei!
Jeg har samme utfordring. Jeg ønsker å kunne lade trådløst. Noen som kjenner til om det har kommet "ettermonterbare" QI ladeplater til ID3 for midtkonsollen. PS! Har ikke sjekket med Møller, men tipper at originalversjonen koster mer enn jeg er interessert i å bruke på dette...
VW iD3 (2020)

Daniel_0007

Sitat fra: Griners på tirsdag 21. mars 2023, klokken 13:36
Hei!
Jeg har samme utfordring. Jeg ønsker å kunne lade trådløst. Noen som kjenner til om det har kommet "ettermonterbare" QI ladeplater til ID3 for midtkonsollen. PS! Har ikke sjekket med Møller, men tipper at originalversjonen koster mer enn jeg er interessert i å bruke på dette...

Kanskje du skal bestille denne og sjekke om den funker

https://www.aliexpress.com/i/1005004186673300.html
Model 3 2019 LR Rwd

igniztion

Den trådløse ladingen fra fabrikken er helt horribelt dårlig, så det er bedre å finne en tredjepartsløsning. Både min OnePlus og konas iPhone blir overopphetet hver gang vi bruker trådløs lading mens vi har koblet til Android Auto/Carplay
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Tara

Det forklarer hvorfor vi ikke fikk det til på den first vi prøvde i går. Vi landet på å bare lade med ledning ved behov. For vi kjøper den.

Men da blir det lading med lesing ved behov. Innkjøp av et par usbc til usbc kabler (har mest usb til usbc fra før) som kan bo i bilen vil gjøre dette greit både for oss fremme og de bak.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA