Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

iX3 LCI "facelift"

Startet av JorgenM, tirsdag 08. desember 2020, klokken 07:55

« forrige - neste »

JorgenM

iX3 kom jo litt etter fossilutgaven og med facelift like rundt hjørnet blir iX3 raskt oppdatert. 2022?

Utvendig er det i alle fall nye og slankere lykter.

Noen spionbilder:
https://www.motor1.com/news/458840/bmw-ix3-facelift-spied/

Artikkel her også:
https://www.bmwblog.com/2020/12/07/bmw-ix3-lci-facelift-spied/
- Expect to see the facelifted versions of both the standard BMW X3 and BMW iX3 later next year.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Trond.m

Var ikke 2017 eller 2018 modellen av X3 bare en facelift, så da blir dette i såfall 2. facelift på X3 ?

Orbit

Som det står i artikkelen: Dette kan være en M-utgave (iX3M), dvs litt endringer av front som ikke kommer på vanlig iX3.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

hELgenen

Nissetid nærmer seg så det er sikkert lov å drømme om større hengervekt. Men realistisk er det vel en performance utgave vi snakker om her. 4WD var jo utelukket,så eneste som da står igjen på  ønskelisten er større hengervekt. Har nesten hatt søvnløse netter fordi dagens modell kun endte på 750kg.

StormFurby

Sitat fra: Trond.m på tirsdag 08. desember 2020, klokken 08:32
Var ikke 2017 eller 2018 modellen av X3 bare en facelift, så da blir dette i såfall 2. facelift på X3 ?

G01 som kom i 2017 er en ny modell, ikke bare facelift. G01 er basert på CLAR plattformen til BMW, som først ble tatt i bruk i 2015 med G11/7-series. Hvis du ser litt mer grundig på en G01 ved siden av en F25 ser du fort at det må være snakk om større forskjeller enn bare en facelift, BMW har heller ikke for vane å bytte internnavn på bakgrunn av facelift.

Hva gjelder bildene som har dukka opp kan det selvfølgelig være at det er snakk om en M-versjon, motoren til ix3 skal ha maks effekt på 240kW mens de ikke tar ut mer enn 210kW på vanlige ix3, så kanskje det er denne som kommer? At det kommer høyere hengervekt tviler jeg dog på, hvis du ligger våken om natta på grunn av lav hengervekt ville jeg vel egentlig foreslå å se på en annen bil, evt traktor, heller enn å miste nattesøvnen ;)

Alternativt kan det være de bruker den som testplattform for kommende teknologi, muligens for ix? Kan skjule seg veldig mye under karosseriet som man ikke ser på et bilde.

Trond.m

#5
Det var jo bra. Jeg ble litt lurt av EuroNcap som det så ut som ikke hadde nyere test av X3 enn 2011. Men de hadde lagt testen under X3/X4 2017.

Test av iX3 kan vi kanskje ikke vente ? Det er kanskje ikke det som opptar kinesere mest 😢 Tar man bort motoren, girkasse og mellomaksel og samtid legger inn et batteri på 4-500 kg, så vil jo ikke testresultatene fra 2017 være helt relevant.

StormFurby

Mulig den er lik nok X3 til at det ikke blir ny test. Fryktelig kostbare greier å gjennomføre de testene så det gjøres neppe hvis det som ligger der er "godt nok". Ganske stor forskjell om du kjører en X3 20i eller en X3 M40d også, uten at testene tar direkte hensyn til det. Er vel foreløpig ikke kommet noen produksjonsbiler til Europa heller, så testen kan muligens ikke ha vært gjennomført uansett.

Testene endrer seg også ganske mye fra år til år så og sammenligne en test fra 2017 og 2021 ville hatt lite for seg selv med samme bil.

JorgenM

Nye bilder av iX3 LCI:

https://www.motor1.com/photos/767059/bmw-ix3-facelift-new-spy-photos/

X3 LCI kommer i 2. halvdel av 2021, iX3 trolig like etter. Samme motor og batteri som dagens iX3.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

bobakka

Er det lyktene som utgjør forskjellen?
Det er vel noe mer.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

1317142119

Merker jeg sliter veldig med å se den såkalte faceliften. Fjerner man teipen oppe og nede på lyktene, så ser de like høye ut som på dagens modell. X3 er tross alt en fryktelig gammeldags modell sammenlignet med det nye designspråket, så rart hvis BMW mener X3/iX3 skal se ut som en dinosaur i 5-7 år til før den får de mye omtalte bevertennene.

Ser mer ut som at det er en "line" til dagens design. Typisk M eksteriørpakke, siden den også mangler SUV-utseende på skjermene.

JorgenM

Sitat fra: bobakka på fredag 05. februar 2021, klokken 11:28
Er det lyktene som utgjør forskjellen?
Det er vel noe mer.
Fra BMWBlog.com:

- Most likely, we'll get a new set of headlamps, a slightly reshaped set of grilles (from the looks of things they won't grow too much in size) and a restyled front bumper. The exact same changes will happen at the back as well. As for the technology, there's almost zero chance to see the drivetrain of the iX3 changed, as it already has the latest BMW battery on board along with a Gen 4 motor. The revised X3 is expected to come out later this year.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Stikkkontakt

https://www.bimmertoday.de/2021/05/02/bmw-x3-facelift-2021-leak-zeigt-g01-lci-m-sport-in-grun/

Offisielle bilder lekket.
Ser ut som litt smalere frontlykter. Ellers er vel trenden at PHEV får større batteri. MB kommer jo med C-klasse med nesten 100km WLTP.

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

hELgenen

Det som slo meg er at det er MYE plass foran der - kanskje de har slengt inn en frunk også?
Litt smalere lykter gir kanskje ennå mer plass til å få til noe slikt - og når de uansett arbeider med noe der framme så burde de jo dunke inn en frunk. Bare se på Tesla bjørn sin video av bilen - det er massivt med plass
der til å dunke inn en plastkasse.....

Kires

 Du kan ikke vise dette vedlegget.
2024 ID.3 bestilt
2022 VW ID.4 GTX
2020 VW eGolf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA