Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Programvarefeil

Startet av Pernoan, torsdag 03. desember 2020, klokken 18:52

« forrige - neste »

Pernoan

Etter problem med at alarmen slo seg på helt umotivert, var bilen inne på programvareoppdatering i dag. I etterkant får jeg feilmelding om behov for service på bilens drivverk. Det er heller ikke mulig å åpne innstillingene i midt-displayet. Et annet mindre problem er at radio ikke oppdaterer tekst/bilde informasjon. Flere med samme/andre problemer som har fått løst dem?

Pernoan

Leverte bilen på Bilia Lillehammer i dag tidlig. Fikk leiebil og på slutten av dagen var problemet med feilmelding fikset. Tilgang til innstillingene krever visstnok en ny programvareoppdatering for å rette på feil ved den forrige

oivindg

Sitat fra: Pernoan på fredag 04. desember 2020, klokken 16:01
Leverte bilen på Bilia Lillehammer i dag tidlig. Fikk leiebil og på slutten av dagen var problemet med feilmelding fikset. Tilgang til innstillingene krever visstnok en ny programvareoppdatering for å rette på feil ved den forrige
Bra at de fikk ordnet det!

Selv er jeg forberedt på at det kan bli noen problemer som dukker opp, men det beste er selvsagt at bilen fungerer greit fra start.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

Ketsjup

Hei! Ja, jeg fikk feilen med innstillinger ikke lar sag åpne (tannhjulet midtkonsollen) helt plutselig. Bilen ble levert ut 19. november - ikke vært inne for oppdatering ennå. Men ser ut til å bli en på mandag. Ellers ikke opplevd noen feil. Hadde en liten periode jeg ikke fikk valgt mellom ulike parkeringskamera, men mulig det kunne være møkkete sensorer også, løste seg selv.

Forstod på Bilia Follo at dem avventa litt oppdatering slik at de skulle få med siste bug fixes.

Gauss

Opplever selv problem med sporadisk utslag fra alarmen, uansett om den står inne i garasjen eller ute på gata. Bruker nedsatt alarm funksjon inntil videre, Bilia har ikke tid til oppdatering av bilen før jul.

Har også problemer med at lyd til/fra telefon ikke lenger virker i samtaler, men får likevel lyd fra Spotify appen på telefonen.

Er ikke imponert over all programvareproblemene. Kan ikke huske å ha blitt advart om dette ved kjøp.

Ketsjup

Har nå også opplevd at alarmen utløses vilkårlig når bilen står parkert. Ellers har innstillinger (tannhjulet) begynt å virke igjen, uten at jeg har vært inne til oppdatering. Bilia har lenge snakket om at det snart blir en time til oppdatering, men blir nok ikke før jul nå tenker jeg. Men akkurat nå er det egentlig bare det at alarmen utløses ved en feil som er litt irriterende. For øvrig veldig fornøyd med bilen. Skal bli godt når ting med programvare kommer litt mer på plass, sim i bilen virker og det blir 'over the air' oppdateringer neste år.

Pernoan

Fikk problem med alarm på nytt. Fikk tips om å slå av utvidet alarm funksjon i innstillingene. Har ikke hatt problemer med alarm siden det. Dreide seg visstnok om en føler innvendig som var litt vel sensitiv. Kommer fix

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA