Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Adressa om halv pris på parkering av elbil

Startet av Marius Kotsbak, torsdag 03. desember 2020, klokken 12:11

« forrige - neste »

Marius Kotsbak

https://www.adressa.no/pluss/nyheter/2020/12/03/Ole-J%C3%B8rgen-m%C3%A5-betale-fullpris-for-%C3%A5-parkere-elbilen-Uakseptabelt-23089200.ece

Så da vet vi hva Arbeiderpartiet mener om den saken lokalt (ønsker ikke å redusere takstene før de må), i tillegg til utspillet om moms på de "dyreste" elbilene nasjonalt.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

khh48


Marius Kotsbak

Hehe. For min del er det ikke så ille så lenge det er gratis bompasseringer. Skal det bli slutt på det så må det også bli slutt med full betaling for parkering.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hanche

Sitat fra: turfsurf på fredag 04. desember 2020, klokken 06:37
Vær så snill og ikke link til  artikler bak betalingsmur uten å ta med ett utdrag og skriv en notis.
Enig i det. Nå er vel de fleste (både ekte og innflyttede) trøndere klar over at så godt som alt innhold i Adressa er bak betalingsmuren. Og «pluss» i nettadressen gjør det ekstra klart, så jeg gadd ikke prøve en gang. Men et kort sammendrag hadde vært kjekt, ja.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Marius Kotsbak

#5
Altså, hadde det ikke vært lokalt forum for Trøndelag så er jeg enig. Ordet "betalingsmur" er også veldig rart. Har ikke hørt om noe mur for å kjøpe andre varer (som man likevel kan omtale). Bor man i Trøndelag bør man vurdere om det er verdt å betale for lokalt innhold.

Man kan kanskje gi et sammendrag, men å kopiere innhold fra artikkelen er tyveri. Uansett, det var ikke noe nytt i artikkelen, bortsett fra at det konkret i caset gikk på boligsonekort og ikke mest på parkometerbetaling. Det er ennå ikke et krav om maks halv pris på elbil nasjonalt. Da vil heller ikke Trondheim Parkering senke prisene for elbil så lenge ikke politikerne (som Ottervik) ikke ønsker det (redd for parkeringskaoset da det var gratis) før det blir en forskrift.

I Oslo er jo som kjent beboerparkering kostet en brøkdel av Trondheim. Nå har det økt litt, men beholdt på en lav sats for elbil.

Er jo litt opp til hver enkelt om man tjener mest på dagens ordning med gratis bompenger (langpendlere?) eller hadde spart mer om begge deler var halv pris (beboere i Trondheim?). Man må nok regne med at billigere parkering tas igjen med mer bompenger.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

hanche

Sitat fra: Marius Kotsbak på fredag 04. desember 2020, klokken 09:59
Altså, hadde det ikke vært lokalt forum for Trøndelag så er jeg enig. Ordet "betalingsmur" er også veldig rart.
Du har forsåvidt et poeng der. Ordet «betalingsmur» (paywall) er vel etablert, og brukes kun om innhold på web, hvor alt i utgangspunktet var fritt tilgjengelig. Diskusjonen om betalingsmurers eksistensberettigelse foregår best i helt andre fora enn her.

Sitat
Bor man i Trøndelag bør man vurdere om det er verdt å betale for lokalt innhold.
Enig i det. Jeg har vurdert det, og har valgt å ikke abonnere, fordi jeg allerede betaler over smertegrensen for andre aviser. Jeg får forresten litt lokale nyheter fra NRK.

Sitat
Man kan kanskje gi et sammendrag, men å kopiere innhold fra artikkelen er tyveri.
Korte sitater sammen med en sammenfatning i egne ord er helt innafor. Lengre sitater er mer tvilsomt. Men takk for oppsummeringen.

Sitat
Er jo litt opp til hver enkelt om man tjener mest på dagens ordning med gratis bompenger (langpendlere?) eller hadde spart med om begge deler var halv pris (beboere i Trondheim?).
Alle har forskjellige reiesemønstre og behov. Selv bor jeg litt i utkanten av Trondheim (selv om byen er i ferd med å spre seg hitover), men det er uhyre sjelden jeg parkerer i sentrum, så for meg betyr bompengene mest.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

turfsurf

Sitat fra: Marius Kotsbak på fredag 04. desember 2020, klokken 09:59
Altså, hadde det ikke vært lokalt forum for Trøndelag så er jeg enig. Ordet "betalingsmur" er også veldig rart. Har ikke hørt om noe mur for å kjøpe andre varer (som man likevel kan omtale). Bor man i Trøndelag bør man vurdere om det er verdt å betale for lokalt innhold.
Google betalingsmur du, så finner du fort ut at det er ett veldig vanlig ord. Og hva man synes eller ikke om hva andre bør ha og ikke ha av abonnement er irrelevant.

Poenget med ett diskusjonsforum er å kunne diskutere det som blir postet, og hvis man legger ut en link som ikke er allment tilgjengelig og ikke poster noe som helst sammendrag eller utdrag fra innholdet er ikke det mulig.

Fint å ha linken som referanse for de som har mulighet til å sjekke innholdet, men det bør først og fremst være det du skriver som er tema.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RJK

Sitat fra: turfsurf på fredag 04. desember 2020, klokken 06:37
Sitat fra: Marius Kotsbak på torsdag 03. desember 2020, klokken 12:11
https://www.adressa.no/pluss/nyheter/2020/12/03/Ole-J%C3%B8rgen-m%C3%A5-betale-fullpris-for-%C3%A5-parkere-elbilen-Uakseptabelt-23089200.ece


Vær så snill og ikke link til  artikler bak betalingsmur uten å ta med ett utdrag og skriv en notis.

Blir møkk lei av å klikke på linker og få opp bare reklame eller feilmeldinger...


Enig i dette. Om innlegget er hovesaklig en lenke som man ikke får lest uten å betale til enda en leverandør av innhold, så kan man like godt la være å poste, om man ikke både skriver at det er betalingsmur, og refererer hovedpoenget man ville ha frem.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

JorgenM

Sett artikkelen delt av elbilhatere på feeden min ja...

Har +abb og lest artiklen. Fatter ikke at noen kan gå ut i avisen og klage på slikt. Han har selvsagt riktig, men det hele blir litt skammelig der han poserer ved sin dyre Tesla og klager på noe så smålig :-1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA