Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

En takk fra Polestar

Startet av mroek, fredag 20. november 2020, klokken 08:57

« forrige - neste »

mroek

I går kom det mail fra Polestar om at de ville takke oss kunder for tilliten vi har vist dem ved å kjøpe bilen, og hvor de beklager at bilen mangler en del "funksjoner og apper" som var lovet.

Dette kompenserer de ved å gi alle kunder (inkludert kunder som ikke har fått utlevert bil enda) en ladekreditt på 5500,- kr (500,- €) hos Plugsurfing. Kreditten har ingen utløpstid, så man slipper å tenke på at den forsvinner før man har fått brukt den opp. For oss som ikke hurtiglader ofte, betyr det at den vil vare ganske lenge.

Ikke verst, det!
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Tafsern


Ingeniøren

#2
Sitat fra: Tafsern på fredag 20. november 2020, klokken 09:48
Veldig hyggelig av Polestar :)

Og bedre enn å gi utvidet garanti som det først var snakk om, kanskje...

Reparasjonene som gjøres er vist relativt omfattende har jeg lest på et annet forum og av en som driver med bil og kan slikt. For å komme til inverteren eller DC/AC omvandleren må drivverk og motor senkes ned og ut av bilen - en heldags jobb og ville gjort meg litt skeptisk om jeg hadde en som skulle fikses - garanti eller ikke...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

vestbil

Du får utvidet garanti også.

Til deg som er den første eieren av din Polestar 2 vil vi nå utvide Polestar-garantien med ett ekstra år.

Vi vil også støtte din reise ved å tilby deg 5500 NOK i lading med Plugsurfing. Du vil få tilsendt din kupongkode 14 dager etter utleveringen av din bil. Vi håper at dette vil gi deg flere muligheter til å nyte din Polestar 2 på veien.

mroek

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 21. november 2020, klokken 08:52
Sitat fra: Tafsern på fredag 20. november 2020, klokken 09:48
Veldig hyggelig av Polestar :)

Og bedre enn å gi utvidet garanti som det først var snakk om, kanskje...

Reparasjonene som gjøres er vist relativt omfattende har jeg lest på et annet forum og av en som driver med bil og kan slikt. For å komme til inverteren eller DC/AC omvandleren må drivverk og motor senkes ned og ut av bilen - en heldags jobb og ville gjort meg litt skeptisk om jeg hadde en som skulle fikses - garanti eller ikke...

Det er nok ikke helt riktig. Polestar har visstnok funnet en annen måte å gjøre det på (de har altså revidert prosedyren), så nå er jobben beregnet til 4 timer. Min skal inn i starten av desember, og de planlegger å bruke bare en halv dag, så får vi se om det holder stikk.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

CorsoDante

#5
Sitat fra: mroek på lørdag 21. november 2020, klokken 16:16
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 21. november 2020, klokken 08:52
Sitat fra: Tafsern på fredag 20. november 2020, klokken 09:48
Veldig hyggelig av Polestar :)

Og bedre enn å gi utvidet garanti som det først var snakk om, kanskje...

Reparasjonene som gjøres er vist relativt omfattende har jeg lest på et annet forum og av en som driver med bil og kan slikt. For å komme til inverteren eller DC/AC omvandleren må drivverk og motor senkes ned og ut av bilen - en heldags jobb og ville gjort meg litt skeptisk om jeg hadde en som skulle fikses - garanti eller ikke...

Det er nok ikke helt riktig. Polestar har visstnok funnet en annen måte å gjøre det på (de har altså revidert prosedyren), så nå er jobben beregnet til 4 timer. Min skal inn i starten av desember, og de planlegger å bruke bare en halv dag, så får vi se om det holder stikk.

Det er temmelig feil ja; Verkstedet brukte 3,5 timer på min; 2 stk. invertere + varmeelement + programvare-oppdatering.

Hey presto.

1 år ekstra garanti + 5500 i førjulsgratiale helt OK, har ikke kostet meg mer enn det allerede planlagte verkstedbesøket (for å få på plass OTA).

Men det beste av alt er at man slipper å frykte driftsstans.
TM3P "FSD"

mroek

Sitat fra: CorsoDante på lørdag 21. november 2020, klokken 17:33
Sitat fra: mroek på lørdag 21. november 2020, klokken 16:16
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 21. november 2020, klokken 08:52
Sitat fra: Tafsern på fredag 20. november 2020, klokken 09:48
Veldig hyggelig av Polestar :)

Og bedre enn å gi utvidet garanti som det først var snakk om, kanskje...

Reparasjonene som gjøres er vist relativt omfattende har jeg lest på et annet forum og av en som driver med bil og kan slikt. For å komme til inverteren eller DC/AC omvandleren må drivverk og motor senkes ned og ut av bilen - en heldags jobb og ville gjort meg litt skeptisk om jeg hadde en som skulle fikses - garanti eller ikke...

Det er nok ikke helt riktig. Polestar har visstnok funnet en annen måte å gjøre det på (de har altså revidert prosedyren), så nå er jobben beregnet til 4 timer. Min skal inn i starten av desember, og de planlegger å bruke bare en halv dag, så får vi se om det holder stikk.

Det er temmelig feil ja; Verkstedet brukte 3,5 timer på min; 2 stk. invertere + varmeelement + programvare-oppdatering.

Hey presto.

1 år ekstra garanti + 5500 i førjulsgratiale helt OK, har ikke kostet meg mer enn det allerede planlagte verkstedbesøket (for å få på plass OTA).

Men det beste av alt er at man slipper å frykte driftsstans.

Godt å høre at de klarte jobben på den tiden. Min har fått tid siste halvdel av en fredag, og jeg frykter at bilen blir stående der over helgen. Tror ikke "mitt" verksted her i Haugesund har gjort denne jobben på noen bil enda, men får håpe de får tatt noen før det blir min tur, slik at de har litt erfaring. Hørtes ikke ut som det var normalt å få lånebil heller, synes det var litt skuffende. Er jo en tilbakekalling dette, ikke selvpåført skade.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

zyrex

Sitat fra: mroek på søndag 22. november 2020, klokken 21:47
Godt å høre at de klarte jobben på den tiden. Min har fått tid siste halvdel av en fredag, og jeg frykter at bilen blir stående der over helgen. Tror ikke "mitt" verksted her i Haugesund har gjort denne jobben på noen bil enda, men får håpe de får tatt noen før det blir min tur, slik at de har litt erfaring. Hørtes ikke ut som det var normalt å få lånebil heller, synes det var litt skuffende. Er jo en tilbakekalling dette, ikke selvpåført skade.
Hørtes jo rart ut, men er vel forskjeller fra verkstedene. Jeg ble tilbudt lånebil uten å spørre fra Bilia Gjøvik.

Ingeniøren

Du har ikke rett på lånebil med mindre reparasjonen tar mer enn en uke, men mange stekker seg litt for et godt kundeforhold. Sjekk forbrukerkjøpsloven
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

CorsoDante

Sitat fra: mroek på søndag 22. november 2020, klokken 21:47
Sitat fra: CorsoDante på lørdag 21. november 2020, klokken 17:33
Sitat fra: mroek på lørdag 21. november 2020, klokken 16:16
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 21. november 2020, klokken 08:52
Sitat fra: Tafsern på fredag 20. november 2020, klokken 09:48
Veldig hyggelig av Polestar :)

Og bedre enn å gi utvidet garanti som det først var snakk om, kanskje...

Reparasjonene som gjøres er vist relativt omfattende har jeg lest på et annet forum og av en som driver med bil og kan slikt. For å komme til inverteren eller DC/AC omvandleren må drivverk og motor senkes ned og ut av bilen - en heldags jobb og ville gjort meg litt skeptisk om jeg hadde en som skulle fikses - garanti eller ikke...

Det er nok ikke helt riktig. Polestar har visstnok funnet en annen måte å gjøre det på (de har altså revidert prosedyren), så nå er jobben beregnet til 4 timer. Min skal inn i starten av desember, og de planlegger å bruke bare en halv dag, så får vi se om det holder stikk.

Det er temmelig feil ja; Verkstedet brukte 3,5 timer på min; 2 stk. invertere + varmeelement + programvare-oppdatering.

Hey presto.

1 år ekstra garanti + 5500 i førjulsgratiale helt OK, har ikke kostet meg mer enn det allerede planlagte verkstedbesøket (for å få på plass OTA).

Men det beste av alt er at man slipper å frykte driftsstans.

Godt å høre at de klarte jobben på den tiden. Min har fått tid siste halvdel av en fredag, og jeg frykter at bilen blir stående der over helgen. Tror ikke "mitt" verksted her i Haugesund har gjort denne jobben på noen bil enda, men får håpe de får tatt noen før det blir min tur, slik at de har litt erfaring. Hørtes ikke ut som det var normalt å få lånebil heller, synes det var litt skuffende. Er jo en tilbakekalling dette, ikke selvpåført skade.

Merkelig om ikke verkstedet har fått bryne seg på denne øvelsen pr. nå, har jo gått i ett med slike utskiftninger en stund, både på ikke-registrerte og registrerte ekemplarer.

Jeg spurte aldri om lånebil, men du er på ingen måte urimelig dersom du ber om lånebil til helga, subsidiært at de gjør seg ferdig med jobben innen EOB på fredag... Bør ligge et incentiv der for verkstedets del også.

Jeg hadde selv litt bange anelse rundt hvorvidt de ble ferdige innen EOB samme dag, all den tid utbedringen startet 12:00, og hadde absolutt forventet en lånebil om de ikke klarte øvelsen før stengetid. Buss er uaktuelt ''i disse tider''. Problemstillingen ble aldri videre aktualisert; Ca. 15:30 tikket det inn SMS om at den var klar til henting.
TM3P "FSD"

Kjello3

Til de som lurer på betingelser dersom man vurderer et kjøp. Jeg bestilte en bil i forrige uke, og fikk følgende mail i dag:


"....Som en av våre første kunder har du vært med på å støtte vår reise. Derfor skal vi nå støtte din. Til deg som er den første eieren av din Polestar 2 vil vi nå utvide Polestar-garantien med ett ekstra år.

Vi vil også støtte din reise ved å tilby deg 5500 NOK i lading med Plugsurfing. Du vil få tilsendt din kupongkode 14 dager etter utleveringen av din bil
...."

Dette til tross for at selgere i Oslo hardnakket opplyste om at dette bare skulle være et plaster på såret for dem som allerede var rammet av problemer og heft.

Ingeniøren

Tror ikke ALLE problemer er løst på en så ny bil....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

mroek

Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 01. desember 2020, klokken 08:47
Tror ikke ALLE problemer er løst på en så ny bil....

Nei, det er vel tvilsomt, men forhåpentligvis får de nå tatt de problemene som har ført til driftsstans for mange. Resterende problemer er antakelig mindre, og om de er software-relaterte, så vil de i 2021 kunne rettes OTA.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

CorsoDante

Sitat fra: Kjello3 på mandag 30. november 2020, klokken 19:34
Til de som lurer på betingelser dersom man vurderer et kjøp. Jeg bestilte en bil i forrige uke, og fikk følgende mail i dag:


"....Som en av våre første kunder har du vært med på å støtte vår reise. Derfor skal vi nå støtte din. Til deg som er den første eieren av din Polestar 2 vil vi nå utvide Polestar-garantien med ett ekstra år.

Vi vil også støtte din reise ved å tilby deg 5500 NOK i lading med Plugsurfing. Du vil få tilsendt din kupongkode 14 dager etter utleveringen av din bil
...."

Dette til tross for at selgere i Oslo hardnakket opplyste om at dette bare skulle være et plaster på såret for dem som allerede var rammet av problemer og heft.

Bonus  :+1:

Selv om problemkomponentene ikke er på plass ved utlevering for din del, så er det ikke direkte dumt av Polestar (sentralt...) å kjøpe seg litt goodwill i påvente av eventualiteter  ;)
TM3P "FSD"

Polestar-eier

Sitat fra: mroek på fredag 20. november 2020, klokken 08:57
Dette kompenserer de ved å gi alle kunder (inkludert kunder som ikke har fått utlevert bil enda) en ladekreditt på 5500,- kr (500,- €) hos Plugsurfing.

Noen her som har mottatt denne kreditten på Plugsurfing ennå?

Og fungerer Plugsurfing-kortet som fulgte med som RFID? Jeg prøvde å bruke kortet som brikke, men laderne gikk bare i lås. Testet bare på et par Fortum-ladere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA