Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

nokian eller continental vinterdekk?

Startet av Sunshine, lørdag 31. oktober 2020, klokken 15:15

« forrige - neste »

Sunshine

Noen erfaringer med disse dekkene på denne bilen? Om jeg bestiller hørtes det ut som den ble levert med nokian.

Bjoris

Likte R2, men R3 bråker mye. ConntiViking 7 er veldig bra syns jeg, har harr noen sett Nokia før, men går for Connti igjen

aleksandrium

Har R3 og de har en underlig spøkelsesaktig ulelyd som blir spesielt fremtredende på fin asfalt. Lever fint med det, men kunne godt vært foruten. Ellers er de gode og forutsigbare på vinterføre.
2019 Chevrolet Bolt
2019 Kia E-Niro
2022 VW ID. Buzz

Tjomsas

Sitat fra: aleksandrium på lørdag 31. oktober 2020, klokken 18:19
Har R3 og de har en underlig spøkelsesaktig ulelyd som blir spesielt fremtredende på fin asfalt. Lever fint med det, men kunne godt vært foruten. Ellers er de gode og forutsigbare på vinterføre.

Kan skrive under på dette. Blir nok noen andre vinterdekk når de skal byttes  ;D

NecessarySmile

Sitat fra: Tjomsas på lørdag 31. oktober 2020, klokken 19:03
Sitat fra: aleksandrium på lørdag 31. oktober 2020, klokken 18:19
Har R3 og de har en underlig spøkelsesaktig ulelyd som blir spesielt fremtredende på fin asfalt. Lever fint med det, men kunne godt vært foruten. Ellers er de gode og forutsigbare på vinterføre.

Kan skrive under på dette. Blir nok noen andre vinterdekk når de skal byttes  ;D

Vi hentet bilen vår på lørdag som var, og valgte å få den levert med Continental-vinterdekk nettopp av denne grunnen. De fungerer veldig fint, synes bilen går stille og godt.

geear

Har hatt både Nokian og Conti på mange biler (har Nokian på Model X nå), men kjøpte Goodyear ultragrip ice 2 til e-Niroen i fjor, og hadde kjøpt samme igjen om vi måtte hatt nye nå. Veldig stille og gode å kjøre på.

OE

Har Goodyear ultragrip ice 2.. meget happy så langt. Veldig stille etter min mening.

Thomas_so

continental viking 7, veldig fornøyd.
fikk feillevert yokohama ig53, de har helt ubrukelig. spant i hver eneste kryss i normal modus. våte kalde(4-8grader) vestlandsveier.
overhode ikke noe problem med continentalene.
støymessig har jeg ikke reagert noe, men nå er veiene her på vestland generelt ujevne.
2022 MG 5 Lux
2018 Kia Soul Excl.
x 2017 Hyundai Ioniq
x 2020 Kia E-Niro Exclusive
x 2016 Nissan Leaf Nordic Ed. 30kwh

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA