Skvettlapper

Startet av Individual, lør 31. okt 2020, kl. 14:30

« forrige - neste »

Individual

Akkurat fått montert skvettlapper på min e-tron, utført av Møller.
Er det ikke normalt å bruke gjennomsiktig film der de monteres?
Skal den ''tappen'' stikke ut under? Er slik på begge fram, men ikke de bak...

el-H

Jeg fikk montert de foran på Møller og de la folie under ja, jeg monterte selv bak, la også folie der, vet ikke om det har noe betydning hvis de skal stå på hele tiden.
Vet ikke hvilken tapp du snakker om, hvis det er den på feste under så skal det være bare å trykke inn den eller slå lett, den går i en plasthylse med ører som går ut i hullet som er borret og gjør at den sitter, mulig de har glemt av å slå den inn hvis det er denne du tenker på

Individual

Sitat fra: el-H på lør 31. okt 2020, kl. 17:15
Jeg fikk montert de foran på Møller og de la folie under ja, jeg monterte selv bak, la også folie der, vet ikke om det har noe betydning hvis de skal stå på hele tiden.
Vet ikke hvilken tapp du snakker om, hvis det er den på feste under så skal det være bare å trykke inn den eller slå lett, den går i en plasthylse med ører som går ut i hullet som er borret og gjør at den sitter, mulig de har glemt av å slå den inn hvis det er denne du tenker på

Takker for tips.
Skal prøv å banke de inn i morgen.
De skal nok være der for alltid, så folie er kanskje ikke så viktig.

Oppdatering: Rikket seg ikke når jeg prøvde å banke dem inn. Sendt mail til Møller.
Føler "Premiumbilen" ikke er så premium som den burde være...

RJK

Folien vil vel beskytte mot at vann som legger seg mellom skvettlappene og metallet i hjulbuen, skal få lov å godgjøre seg og skape rustproblemer du ikke ser på en stund.

Om det er glemt å legges på, ville jeg tatt det opp med verkstedet som gjorde jobben, og gjerne i skriftlig form.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Individual

Sitat fra: RJK på lør 31. okt 2020, kl. 19:52
Folien vil vel beskytte mot at vann som legger seg mellom skvettlappene og metallet i hjulbuen, skal få lov å godgjøre seg og skape rustproblemer du ikke ser på en stund.

Om det er glemt å legges på, ville jeg tatt det opp med verkstedet som gjorde jobben, og gjerne i skriftlig form.

Da skal jeg sende en mail til Møller i morgen

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA