Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Endringer på Model Y

Startet av Øyvind.h, lørdag 24. oktober 2020, klokken 15:56

« forrige - neste »

Autowinder

Sitat fra: keepitsimple på mandag 26. oktober 2020, klokken 23:15
Ja dette blir bra! Håper vi ikke må ta bestilling av Kina bil om 2 måneder og uten alt dette.
Det er alltid frivillig å ta i mot en Kinabil eller annet, det er bare å reservere seg ved å takke nei.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

hELgenen

Sitat fra: Autowinder på tirsdag 27. oktober 2020, klokken 14:25
Sitat fra: keepitsimple på mandag 26. oktober 2020, klokken 23:15
Ja dette blir bra! Håper vi ikke må ta bestilling av Kina bil om 2 måneder og uten alt dette.
Det er alltid frivillig å ta i mot en Kinabil eller annet, det er bare å reservere seg ved å takke nei.

Men Tesla bestemmer vel selv hvor de skal levere bilene fra? Du kan vel ikke gå inn og si du vil ha en "made in usa" Tesla model Y?

Slik jeg ser det vil Tesla trolig levere Y til Europa i første omgang - deretter når Berlin er på lufta vil all produksjon for Europa skje fra Berlin.

Hvorfor noen ikke måtte ønske en Kina Tesla for så være - men kvalitetsmessig tviler jeg på at det blir noen nedtur - faktisk tror jeg det blir en opptur. Men det er kanskje andre, f.eks politiske, grunner inne i bildet for enkelte? I mitt hode er rangeringen : 1. Berlin. 2. Kina, 3. USA - og da med begrunnelse mest kvalitet for pengene. Om det har noen rot i virkeligheten vet vi jo ikke ennå...Blir spennende å se hva folk sier om kvaliteten på bilene levert fra Kina

kodax

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 27. oktober 2020, klokken 14:49...
Hvorfor noen ikke måtte ønske en Kina Tesla for så være - men kvalitetsmessig tviler jeg på at det blir noen nedtur - faktisk tror jeg det blir en opptur. Men det er kanskje andre, f.eks politiske, grunner inne i bildet for enkelte?...
Hvis man av politiske grunner ikke vil ha en Tesla fordi den er laget i Kina, så er det mye annet man heller ikke kan kjøpe. Tviler på at det er mange det faktisk gjelder.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Jon65

For min del betyr det ikke all verden om han som har trykket på knappen er USA'ner, tysker eller kineser. Men nå som vi leser om ulike forbedringer som doble/laminerte vinduer, kanskje bedre støydemping, andre batterier osv så har det jo litt betydning hvor den er laget hvis bilene ikke blir identiske. Lakken fra USA er vel heller ikke noe å skryte av, den skal jo bli bedre i Berlin, både pga bedre utstyr men også kanskje ikke så strenge miljøkrav til lakken? Noen som vet hvordan lakk-kvaliteten fra Kina er? Er den på Fremont nivå eller like bra som det man kan forvente fra Berlin? Siden lakk er et av de store ankepunktene på Tesla vil jeg jo si dette kan ha stor betydning.

Autowinder

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 27. oktober 2020, klokken 14:49
Sitat fra: Autowinder på tirsdag 27. oktober 2020, klokken 14:25
Sitat fra: keepitsimple på mandag 26. oktober 2020, klokken 23:15
Ja dette blir bra! Håper vi ikke må ta bestilling av Kina bil om 2 måneder og uten alt dette.
Det er alltid frivillig å ta i mot en Kinabil eller annet, det er bare å reservere seg ved å takke nei.

Men Tesla bestemmer vel selv hvor de skal levere bilene fra? Du kan vel ikke gå inn og si du vil ha en "made in usa" Tesla model Y?

Slik jeg ser det vil Tesla trolig levere Y til Europa i første omgang - deretter når Berlin er på lufta vil all produksjon for Europa skje fra Berlin.

Hvorfor noen ikke måtte ønske en Kina Tesla for så være - men kvalitetsmessig tviler jeg på at det blir noen nedtur - faktisk tror jeg det blir en opptur. Men det er kanskje andre, f.eks politiske, grunner inne i bildet for enkelte? I mitt hode er rangeringen : 1. Berlin. 2. Kina, 3. USA - og da med begrunnelse mest kvalitet for pengene. Om det har noen rot i virkeligheten vet vi jo ikke ennå...Blir spennende å se hva folk sier om kvaliteten på bilene levert fra Kina
Kan være at noen ønsker en bil med den teknologien Giga Berlin kommer med, og alt dette medfører. Kina- eller USA-produsert Model Y har jo ikke dette, i alle fall ikke med det første.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Aldrimer

Fant akkurat en video på Youtube med Ryan Shaw (https://www.youtube.com/watch?v=OkAluwJIEnE&ab_channel=RyanShaw) der han presenterer endringer i Tesla Y.

Han nevner blant annet adaptiv luftfjæring, HEPA-filter, oppgraderte frontlykter (som tilsynelatende har samme type funksjoner som LED Matrix  (Eller tilsvarende)). Ellers nevner han endringer som kommer i 3'ern, og dermed etter all sannynlighet kommer på Y som oppvarmet ratt, oppvarmet?! 4D radar som gir lengre rekkevidde på radaren

Da er det bare å krysse fingrene at alt dette kommer i versjonen fra Berlin.

turfsurf

Sitat fra: Aldrimer på torsdag 29. oktober 2020, klokken 13:17
Da er det bare å krysse fingrene at alt dette kommer i versjonen fra Berlin.
Kan ikke skjønne at ting som kommer i USA nå snart ikke skal komme i Berlin versjonen. Men mye av det som prates om er vel foreløpig bare luftslott basert på ting funnet i kodebasen og annet.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Klykken

Ingenting bekreftet, såvidt meg bekjent. Men Tesla oppgraderer bilene sine fortløpende, så det "nye" som har kommet kommer til alle som får ny bil produsert etter nylanseringene.

Om luftfjæring og annet evt blir tilvalg gjenstår å se.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Counterpointer

Matrix lys er helt nytt. Det har ikke jeg hørt før.

Handyman

Sitat fra: Aldrimer på torsdag 29. oktober 2020, klokken 13:17
Fant akkurat en video på Youtube med Ryan Shaw (https://www.youtube.com/watch?v=OkAluwJIEnE&ab_channel=RyanShaw) der han presenterer endringer i Tesla Y.

Han nevner blant annet adaptiv luftfjæring, HEPA-filter, oppgraderte frontlykter (som tilsynelatende har samme type funksjoner som LED Matrix  (Eller tilsvarende)). Ellers nevner han endringer som kommer i 3'ern, og dermed etter all sannynlighet kommer på Y som oppvarmet ratt, oppvarmet?! 4D radar som gir lengre rekkevidde på radaren

Da er det bare å krysse fingrene at alt dette kommer i versjonen fra Berlin.
Det aller meste er rene spekulasjoner, og ikke bekreftet på noe vis. Jeg sier derimot at det ikke kommer, men man bør være nøye med å presisere at det er spekulasjoner, og ikke noe som kommer.
Når det gjelder frontlykter så er det i koden brukt EMEA som står for Europe,Middle East and Africa og det betyr ikke det er Matrix lys. EMEA betyr at det er lykter som tilfredsstiller Europeiske spesifikasjoner.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ToWalkOrDrive

#25
Ser ut som rattet er endret...osv...er jo og et godt tegn at han har lett etter feil i en time uten å finne noe...selv om Sample Size = 1 ikke gir et signifikant resultat...

Jeg liker ikke at de soter bakrutene som standard...kjipt det blir enda mørkere på kalde mørke norske vinterdager.
Tesla Model Y                         2021-


Motorwatt

#27
... og nå endelig med "bekreftet" rattvarme.

Tesla has officially launched the China-made 2021 Model Y which includes a new interior design with an updated center console, new door panels, a heated steering wheel, HEPA air filtration system (aka bioweapon defense mode), and other similarities to its 2021 Tesla Model 3 "refresh".

https://www.teslarati.com/tesla-model-y-refresh-center-console-door-panels/
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Samco

Varme i rattet håper jeg kommer på Y ser lovende ut.

overskyet

Å mangle rattvarme gir litt toyotafølese for å være ærlig. Håper virkelig de får på plass det og matrix lys.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA