Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dashcam?

Startet av Høgis, fredag 23. oktober 2020, klokken 17:38

« forrige - neste »

Høgis

Noen som har montert dashcam i sin Taycan? Tenker da på en god permanent montering og ikke en sugekopp variant. Snakket med Porsche selgeren som mente det gikk utover garantien. Ønsker dette mest med tanke på parkeringsbulksyndere som ikke har noen samvittighet.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Spinner

Jeg skal få montert i min, men har ikke gjort det ennå. Har snakket med Porsche om tilkobling via OBD eller sikringsboks, kort fortalt fraråder de tilkobling av uoriginalt utstyr her og sier det kan påvirke garantien.

Så løsningen for meg blir å koble til 12v uttak bak og bruke en batteribank (12v/USB uttakene har bare strøm i 30 minutter etter at bilen er skrudd av). Dette vil gi god nok parkeringsdekning for mitt bruk. Å legge ledninger skjult etc for en permanent installasjon ser jeg ikke for meg at skal være et problem mtp på garanti.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA