Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøpe MG

Startet av NIMILI, tirsdag 20. oktober 2020, klokken 22:57

« forrige - neste »

NIMILI

Hei, ser en del av disse på veien og lurer på om de er verdt å kjøpe? Har lest gjennom postene her. Til dere som har kjøpt denne bilen, har dere angret på det eller er dette et godt kjøp og lite problemer ift prisen? Hva er faktisk kjørelengde nå som det er kaldt?

1000kwh

Fikk vår i går og kjørte 180 km samme dag.

Det er en god bil. Man sitter høyt og det er mye plass. Ingenting er i nærheten av denne prisen, men bilen oppleves likevel ikke som en veldig gjerrig bil. Det er masse utstyr og en god adaptiv cruisecontroll. Støy er også akseptabel og jeg satt godt.

Infotainmentsystemet er rent skrot. Altså det værste man kan få kjøpt per i dag. MEN, Apple carplay fungerer meget bra i denne bilen, så det er nesten verdt for folk uten iphone og kjøpe en ekstra iphone som bare ligger i bilen for å ha tilgang til Carplay hele tiden. Grei lyd i anlegget.

Betaler også 4600,- i året for forsikring i Gjensidige (m /teknarabatt 20000km), så dette kan være en skikkelig sparebørse.

arthur

Eget forum på FB som kan gi deg en del tips og råd om bl.a: Endre standard innstilling på lydanlegget for stor forbedring av lyd. Klaging på vannlekkasje. Noen klager fælt over at bilen ikke har varsel for lavt væskenivå av spylervæske. Vises til at en del eiere i UK har sett begynnende rustproblemer. Dårlig lyd ved bruk av handsfree. Svak varmekapasitet og vinduspussere som fryser fast ved bruk i snøvær. Trenger en oppdatering for bruk av smartlader.

Men tatt i betraktning pris så virker det store flertallet å være ganske så fornøyde. Vurderer bilen selv, men relativt liten rekkevidde er for oss en utfordring. 270.000 ferdig på veien med vinterdekk for "topp-modellen" er gunstig etter mitt syn!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Herwitz

MG i England har nå lansert en elektrisk stasjonsvogn, MG5 EV, med større batteri og noe mer rekkevidde. Hvis stasjonsvogn er en mulighet kan den være verdt å se på. Engelske biljournalister kaller den bl.a "a sensible car". Ser ut som den følger ZS i form av at den ikke er banebrytende på noen som helst måte, men ganske mye bil for de pengene man betaler. Det gjenstår å se om den kommer til Norge.
MG ZS EV 2020
BMW i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014! Solgt 2021√
Elektrisk gressklipper
Elektrisk tannbørste

Loth

Det mest merkbare den mangler må være automatisk klima, men selv har jeg lite problem med det. Den har kun halogenlys, men ved å bytte ut til ei bedre pære, og eventuelt montere en LED- bar, så går det greit. Infotainment er som nevnt tidligere her ikke bra, men det fungerer. Noen foretrekker å bare koble opp telefon og bruke Android Auto eller Carplay. Selv er jeg så gammeldags at jeg bare hører på DAB, stort sett, og har ekstremt lite behov for navigasjon. Lyden er ok for de fleste, men absolutt ikke mer enn det. Vil tro man kunne løftet lydbilde bra ved å få montert en SUB.

ACC fungerer ok, men den bruker ikke regenerering, kun bremser, så ikke optimalt for forbruk om en har behov for å komme 'lengst mulig'.

Ladehastigheten er noe lav, men det skal komme en oppdatering ganske snart som skal bedre dette. Den har aktiv væskekjøling på batteri som jeg ikke tror noen konkurrenter i samme prisklasse har?

Har selv eid bilen i over 7 måneder, så kunne ha skrevet en del, men kort oppsummert så er jeg totalt sett fornøyd. Ønsket en bil som var litt høy å sette seg inn i, ok plass, samt nok rekkevidde, og der er vi veldig fornøyd. Er også fornøyd med støynivå, er absolutt ikke noe blikkboks følelse som noen tror, som ikke har testet selv.

chriso89

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 21. oktober 2020, klokken 08:32
Fikk vår i går og kjørte 180 km samme dag.

Det er en god bil. Man sitter høyt og det er mye plass. Ingenting er i nærheten av denne prisen, men bilen oppleves likevel ikke som en veldig gjerrig bil. Det er masse utstyr og en god adaptiv cruisecontroll. Støy er også akseptabel og jeg satt godt.

Infotainmentsystemet er rent skrot. Altså det værste man kan få kjøpt per i dag. MEN, Apple carplay fungerer meget bra i denne bilen, så det er nesten verdt for folk uten iphone og kjøpe en ekstra iphone som bare ligger i bilen for å ha tilgang til Carplay hele tiden. Grei lyd i anlegget.


acc er ikke meget god da den mangler noe vesentlig. regenerering når det går nedover.   ellers så ser jeg ikke hvorfor man skal ha iPhone i bilen hvis man ikke bruker iPhone til daglig?  bilen støtter jo android auto

1000kwh

Sitat fra: chriso89 på onsdag 04. november 2020, klokken 17:04
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 21. oktober 2020, klokken 08:32
Fikk vår i går og kjørte 180 km samme dag.

Det er en god bil. Man sitter høyt og det er mye plass. Ingenting er i nærheten av denne prisen, men bilen oppleves likevel ikke som en veldig gjerrig bil. Det er masse utstyr og en god adaptiv cruisecontroll. Støy er også akseptabel og jeg satt godt.

Infotainmentsystemet er rent skrot. Altså det værste man kan få kjøpt per i dag. MEN, Apple carplay fungerer meget bra i denne bilen, så det er nesten verdt for folk uten iphone og kjøpe en ekstra iphone som bare ligger i bilen for å ha tilgang til Carplay hele tiden. Grei lyd i anlegget.


acc er ikke meget god da den mangler noe vesentlig. regenerering når det går nedover.   ellers så ser jeg ikke hvorfor man skal ha iPhone i bilen hvis man ikke bruker iPhone til daglig?  bilen støtter jo android auto
Er det android auto i Norge?

ACC er så god som noen jeg har prøvd. Veldig sømløs og behagelig.

RJK

Android Auto er så vidt jeg vet ikke offisielt lansert, så man må installere pakken utenom. Har gjort det for min mobil, og det funker OK, selv om jeg egentlig foretrekker bilens systemer og integrerte kart til vanlig, selv om Google Maps er bedre.


Ser i Google Play at mobilen er kompatibel, men får ikke lastet ned den offisielle appen.



Har lasta den ned herifra mener jeg å huske:


https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/

Artikkel som forklarer prosessen, og sikkert har lenke til der de har hentet fra, samt video for bedre hjelp og forståese av installasjonsprosessen og bruk:

https://global.techradar.com/no-no/how-to/slik-fikser-du-android-auto-i-norge
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Tjomsas

På min Android-telefon er Android Auto integrert (Android 10). Fungerer helt fint på min bil, uten noe ekstra mas.

Vidar1979

Er det fortsatt løp og kjøp eller er det noen varsko her?

1000kwh

Vår har fungert bra, også på langtur. Rekkevidden er 100% igjen og synes hurtiglading går fort nok.

Radial

#11
Kjørte MG'n til Møller i går,  og dro derfra mer imponert over MG'n enn ID4 GTX.
Skal sies min MG er kombi-behandlet med Mercasol og støydemping i samme prosess, så mulig den er litt mer stille enn vanlige ZS'er.

Med unntak av at bagasjerommet og bakseteplassen er bedre/større i ID4 (30cm lenger bil), så er MG fullt på høyde komfort-messig og støymessig. Enklere å betjene egentlig også, for jeg sleit med å forstå knappene.. MG er veldig enkel å forstå, og føles veldig godt skrudd sammen der ID4 skrangler og knirker i dører, håndtak, panseret hadde rust mm.

Brukte den som familiebil i sommer, uten problemer. Lada greit også... Med unntak av en CircleK i Drammen, der kurva var DØNN flat på 38kw fra 19% til 78%, må vært noe galt med laderen (var en 150kw lader) her da batteriet var varmt.

Kan fremdeles anbefale kjøp, men husk begrensingene rundt vinterbruk (varme SPISER 30-40% rekkevidde på det værste) og forvarming. Samt det faktum at du må justere hele klimaanlegget manuelt.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

1000kwh

Over tid så er det fjæringskomforten som er mest irriterende. Den er litt duvende i fart og spretter med bakenden over fartshumper. Det fungerer bra på hytteveier og veldig ulendt terreng, men ikke på gatene.

Dette er nok MG rimelig alene om i dag og man ser at det er tatt noen snarveier.

Radial

Fjæringen opplever jeg som helt grei, noe myk selvfølgelig (fartsdumper) men gir ihvertfall grei komfort. men jeg kommer jo fra en Ssangyong Rexton som er veldig myk da😜
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Electric cars in Norway

Sitat fra: 1000kwh på lørdag 14. august 2021, klokken 10:56
Over tid så er det fjæringskomforten som er mest irriterende. Den er litt duvende i fart og spretter med bakenden over fartshumper. Det fungerer bra på hytteveier og veldig ulendt terreng, men ikke på gatene.

Dette er nok MG rimelig alene om i dag og man ser at det er tatt noen snarveier.

Du har sett den YouTube videoen om han engelske som fikk dekket nye bedre fjærer & støtdempere. Han klagde....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA