Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Interiør

Startet av proton, onsdag 14. oktober 2020, klokken 12:24

« forrige - neste »

proton

Noen som har lyst til å dele noen tanker om interiørvalget? Synes det er litt vanskelig å danne meg et inntrykk kun basert på bildene. Det er noe litt kunstig over de offisielle bildene synes jeg, f.eks. skinnet ser ikke ut som ekte skinn. Valgene er som kjent:

- Loft (inkludert): delskinn, grå
- Lodge (6.500) - resirkulert plast og ull, rødlig
- Lounge (14.200) - kunstskinn og Artisyn (??), grå med sennepsgule sømmer
- Suite (16.500) - skinn, sort
- Eco Suite (19.500) - skinn, cognac

Stip

Valgte Loft. Syns det er svært mangelfull informasjon om det ute, men med kids er det uaktuelt med lyse setetrekk. Og både Lodge og Lounge er det. Men Loft ser jo verkelig penare ut enn mykje anna spør du meg.

batterimannen

Gikk for Suite. Har småunger. Eco Suite er for brunrød for min del.
Loft ser ok ut i konfigurator, men ser ikke bra ut på ekte bilder.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023


geckho

Gikk også for Loft, grunnet kids. Vurderte Suite men det falt ikke i smak hverken hos fruen eller kidsa.

batterimannen

Sitat fra: Sodam på onsdag 14. oktober 2020, klokken 22:54
Interiøret er beskrevet i dette dokumentet.

https://az749841.vo.msecnd.net/sitesnbno/alv1/0024f35f-88ca-47cf-ae35-60287b8e981f/ENYAQ-iV-brosjyre.38be739f02f5cd572b18a477c03f36e7.pdf

Hvis man ser videoer på youtube av eco suite så synes jeg fortsatt at skinnet ser for beige ut i katalogen.

Synes Lodge ser bra ut. Liker det på i3 også. Kanskje ikke en lur kombinasjon med små barn.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

proton

Tenker at Eco Suite kan bli stilig sammen med sort farge på bil. Det ser ut til å gi et veldig "varmt" interiør. Men samtidig usikker på fargen, på noen bilder ser det mer brunt ut, mens på andre bilder direkte rødt.



Stip

Trudde egentlig det var Loft, men har lurt på nyanseforskjeller frå andre presentasjoner...

RJK

Kan se ut som det er Studio, da loft ser ut som det har noe skinn(etterligning) på seteputene, som denne ikke har.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

proton

Sitat fra: RJK på torsdag 15. oktober 2020, klokken 11:32
Kan se ut som det er Studio, da loft ser ut som det har noe skinn(etterligning) på seteputene, som denne ikke har.

Studio? Er det også et valg?

Sverre_E

Sitat fra: proton på torsdag 15. oktober 2020, klokken 12:21
Studio? Er det også et valg?

Nei.
Dette må være Lodge. Fargene på bilder og video avviker litt, men man ser det er samme materialer.
(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

proton

Sitat fra: Sverre_E på torsdag 15. oktober 2020, klokken 12:35
Sitat fra: proton på torsdag 15. oktober 2020, klokken 12:21
Studio? Er det også et valg?

Nei.
Dette må være Lodge. Fargene på bilder og video avviker litt, men man ser det er samme materialer.

På alle bilder jeg har sett av Lodge, er det mye mer rødt, enn det som vises på videoen.
Kanskje videoen viser en preproduksjonsutgave som ble endra eller noe sånt...

RJK

Sitat fra: proton på torsdag 15. oktober 2020, klokken 12:21
Sitat fra: RJK på torsdag 15. oktober 2020, klokken 11:32
Kan se ut som det er Studio, da loft ser ut som det har noe skinn(etterligning) på seteputene, som denne ikke har.

Studio? Er det også et valg?


Basert på det som ligger i PDF'en og informasjonen som ligger under videoen (trykk på "Les mer..." under selv videoen), så virker Studio å være standardvalget, mens de andre trinnene er oppgradering fra dette. Om det er et valg som er fjernet fra norsk utgave, skal ikke jeg uttale meg om.


Og, ja. Kan hende jeg tar feil da jeg ikke har forsøkt å sette meg inn i dette, men kun brukt info fra disse to kildene.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA