Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglader på Aksdal

Startet av ovev, tirsdag 08. mai 2012, klokken 18:38

« forrige - neste »

Hans Håvard Kvisle

Fikk da bekreftelse fra ABB at det har vært en feil:
Da er laderen oppe og går igjen .. Den har redusert kapasitet siden et power kort var røket.  Det vil bli skiftet så fort vi får tilsendt nytt fra Nederland.
I det minste er det nå mulig å få noe strøm der.
St.Hanshaugen

kvignes

Good. Hurtigladarar er kjekt, men tre svikt på ett år gjer at eg ikkje klarar å stola heilt på denne ladaren.
Leaf sidan mars 2012

Hans Håvard Kvisle

Det er nok en stund til du kan stole fullstendig på hurtigladere. Stadig vekk hender det at en er ute av drift. Skikkelig trist for den som har basert langturen sin på hurtiglading. Risikosport vil det være.
St.Hanshaugen

kvignes

Ja, det er jo sant. Samtidig er det kun denne på Aksdal som har vore problematisk i mitt tilfelle.
Leaf sidan mars 2012

sjokomelk

Det problemer jeg erfarer som oftest på Aksdal, er at selve håndtaket er defekt. Knappen du bruker for å løsne håndtaket fra bilen spretter ikke tilbake til "låst stilling", så du må klemme inn spaken under håndtaket, samtidig som du prøver å dra opp på utløserknappen på toppen. Først da sitter kontakten skikkelig fast, og du får en ladesesjon som ikke stopper eller krøller seg.

--
Yngve
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA